måndag, augusti 27, 2012

Bild av svensk sommar

Tycker jag, i alla fall.
Det jag har sett mest av är inte SOL utan REGN och då tunga regnbyar.

Vädret har väl varierat i alla de år, och jag kommer ihåg en semester då det regnade precis hela tiden, den gången läste jag ut 14 böcker, eller nåt.

När man är i arbetslivet, så är semester också välbehövlig vila, dock har man det "kravet" att det ska vara sol- och badväder, annars är man missbelåten.

Det är väl därför så många beställer charterresor till mitt i sommaren, för att vara garderade!

Faktiskt synd, för Sverige är så vackert. Det är rent och vi har allemansrätten. Vi kan plocka svamp och bär. Kan gå ut i skogen. Ja, jag älskar Sverige, fosterland! Men, jag vill ha värme!

Och GRATTIS, Radio P4 Skaraborg, ni är näst mest lyssnade program, en god tvåa! Etta kommer Radio Gotland.

I
dag har jag två saker på agendan. Den första är besök hos Sjukgymnasten, och det ska bli intressant vad hon har att säga. Mitt onda i axeln har flyttat sig neråt armen till. ? är jag.

Och det andra är via telefon. Må vara att det är käckt att vara mobil, men ibland måste man befinna sig på kontoret också, och jag har inte pärmarna på fickan och inte är jag officiell heller.....


Kanske jag får en tredje sak att göra, jag är vandringssugen, vet precis vart jag ställer kosan ifall jag tar mig tid. Och tid har jag och solen är stor, rund och gul!

Både barn och gamla behöver en kram........
Kram kram kram!

20 kommentarer:


  1. Ja, vi kan alla behöva en kram! Vädret runt i världen är värre än här, men vi är här och här regnar det bara.... :-)

    KrameLuttarMedKärlekOchVärkLindring

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut behöver alla en kram!
      Det är viktig närkontakt.
      Du har så rätt i, att här regnar det bara (och snöar ibland) och i världen är det värre.

      KrameLuttarMedKärlekSjukgymnastAkupunkturSnart♥

      Radera
  2. Hej!

    Har jag missat något, detta att vi har haft sommar detta år?
    Grått och +8 hos mig just nu, och tyvärr går vi mot mörkare tider. I alla fall jag får mindre inspiration denna säsong.

    Ha en bra dag
    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man är i alla fall lite snuvad på konfekten, om man säger så, med den blaskiga sommaren, som förvisso också haft sina ljuspunkter!
      En bra dag till dig också!

      Radera
  3. Finns bara en sak att säga om dig. Du är helt fantastisk, tack att du finns min vän. Kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Tony. Jag niger ödmjukt.
      Kraaam!

      Radera
  4. Ja detta väder,,,,,,,,,,,,,,,,idag lyser solen här i alla fall...♥♥Kram....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här lyser den görmycket!!! Kram♥♥♥

      Radera
  5. Hejhej jag tycker som du. Sverige är fantastiskt. Jag längtar inte alls efter solsemester. Och kramas det är jag bra på. Jag älskar att kramas hehe. Med rätt personer förstås ;)..Hejhej Bless♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är Sverige fantastiskt, det har jag återigen upptäckt idag!
      Ja, vi fick ju kramas lite grand *ler* Hejhej♥

      Radera
  6. Den där bilden stämmer bra för denna sommar. Nu så blåser det här och regnet kommer säkert den också snart.
    Stackars dig med din axel och armen. Hoppas du får hjälp av gymnasten. Det är lite svårt det där med värk =(

    Ha en bra dag!
    Kramelikram på dig ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft en toppensolig dag hela dagen hittills. Har gjort något.
      Kramelikram♥

      Radera
  7. Boken du läser nu, vad heter författaren?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har svarat dig inne hos dig. Boken är fantastisk.
      Kanske ska skriva om den senare, vet inte ännu.

      Radera
  8. Vi gjorde lite tvärt om - åkte på en resa för att få lite regn :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet, Ama *ler* och jag känner till irlandsregnet *ler igen*

      Radera
  9. Visst är Sverige otroligt vackert och det finns hur mycket som helst att se. Men samtidigt så är sommarvädret inte så säkert. Många vill gärna vara garanterade lite sol och värme vilket är svrt på hemmaplan...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så jättesant och det var det som jag skrev om också, förstår detta så väl!
      Kram

      Radera
  10. Bilden stämmer tyvärr allt för väl =/

    SvaraRadera