torsdag, augusti 30, 2012

Allsångskul ♫ ♪ ♫

Ärligt talat, jag var lite ledsen igår.
Det bara blir så ibland, inget planerat.
Jag har haft drygt två veckor med skojsamheter och inte knappt fällt en tår.
Men det är inte duktigt.
Faktiskt inte.

Så igår var det dags för tårarna.
Ja, dom fick rinna, inte hela dagen, men si så där.
Det är fullt naturligt.

Men, det är ändå märkligt.
Det jag behöver då, det kommer till mig.
Jag behöver inte be om det.
Igår, så kom ett fint mail från en bloggare, som väl kunde "läsa av mig".
Hur? Visste det inte då.

Sen kom Posten.
Och jag fick ett härligt brev om att jag kommit in på Körsång "Allsångskul"på Musikskolan här i stan!
Jag visste, när jag anmälde mig i våras, att det är kö och svårt att komma in där.
Och så blev jag antagen!

Ska gå kurs där varje onsdag kväll elva gånger.
Den sjätte gången är jag på Pilgrimsvandring i Spanien, så den får jag hoppa *ler* får sjunga på stigen.....
Sjung, av hjärtat, sjung ♫ ♪ ♫

Sen tog jag glad i hågen ut cykeln och drog till Minneslunden. Satt där på bänken och lät känslorna flöda. Cyklade sen vidare, jag tror det blev 1,1 mil.

Dagen blev fin och jag kunde sitta på balkongen och låta solens strålar värma mitt ansikte.

Läste ut min bok där.
Gjorde sen fint i en pärm, som jag länge tänkt på att städa upp.
... pärmar finns det gott om, i det "papperslösa samhället" ☺
Lagade middag och åt den utomhus.


Allt detta bara kom till mig i tankar och handling.
Jag fick det jag behövde.
Och detta gjorde min dag!


Idag, är min agenda ansträngd.
Fikamöte.
Två affärer.
Tvättstugan.
Packa. Eller inte.
Packa i morgon...
CREA DIEM


20 kommentarer:

  1. Klart att tårarna inte är slut, det finns nog ett hav att ta av. Men de kanske kommer med längre mellanrum? Härligt med sång och vandring, du har ändå mycket att se ram emot :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt, så. Jag har mycket att se fram emot. Men dom där dagarna emellan...
      Idag är det helt OK. Välkommen, vackra torsdag!

      Radera

  2. Grattis till att du blev intagen till sångkören, att sjunga är gott både till kropp och själ.

    När man en gång öppnat sig för att ta emot insikter så blir livet aldrig mera sig likt, man får något så mycket större än livet självt.

    KrameLuttarKärleksfullaOchInsiktsfulla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet, ville så gärna sjunga ♫ ♪ ♫
      Jag okejar det du skriver, det stämmer......

      KrameLuttarFullaAvKärlek♥

      Radera
  3. Alla dagar är inte glada dagar och tårarna fyller en funktion när de kommer.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, livet är randigt. Det går upp det går ner och så upp igen.
      Kram

      Radera
  4. För det mesta är jag en glad och positiv person. Men även jag har vissa dagar då jag inte orkar vara glad och allting är pest.

    Idag får man lov att vara glad, trots att det är lite kyligt ute. Solen försöker i alla fall titta fram

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och just nu regnar det och jag pysslar här inne, skulle cyklat, men jag tar turen mellan skurarna... kram.

      Radera
  5. Vad kul att du blev antagen till kören, gläds med dig :)
    Kram!
    Ja du, nog är livet randigt alltid, blor nog aldrig klok på det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev så glad, så. Gillar att sjunga i badrummet... eller i bilen. Har sjungit mycket med mina barn. Kram

      Radera
  6. Hej min vän :)..Tröst kommer när man minst anar det. Glad för din skull..Kramis/Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fantastiskt, Bless. Kramis♥

      Radera
  7. Grattis! Så kul att du kom med i kören!

    Önskar dig en fin e.m.!
    Kramis ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det var jättekul att få sjunga allsångskul ;)
      Kramis♥♥♥

      Radera
  8. Svar
    1. Ja, absolut, det ser jag fram emot ;)

      Radera
  9. Älskade Gerd♥ förstår dina tårar♥
    Min blogg är lite knasig, så texten får jag skriva klart efter att jag publiserat inlägget, så du missade texten, men jag förstod att du såg att bilden var från Öland♥
    Om du bara visste så dina ord inne hos mej är läkande♥ jag har hitills bara inte orkat svara, men snart kommer jag börja igen, så som jag alltid gjort♥
    Kram finaste♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finaste älskade Lena!♥
      Det är klart att du ska skriva och visa dina underbart fina foton, precis som vanligt.
      Det är bara en tankepaus nu, så välbehövlig. Vi har sorg, vi båda två, så är det bara, och det får ta sin tid.♥
      Kram♥♥♥

      Radera
  10. Musik är härligt! Att sjunga blir nog kul för dig ♥♥♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet att du gillar musik också. Sångens vingar kan ta en till höjder♥♥♥

      Radera