fredag, augusti 31, 2012

Adrenalin

Detta är Adrenalin.
Det var denna formel som steg igår kväll.
Jag är en snäll person, så länge man är juste mot mig.

Tvättstugan.
Där är livsfarligt, hihi...
Stulen tvättid kan reta gallfeber på vem som helst.
Det har ju t.o.m. skett mord i tvättstugor......

Jag bad, gode Gud, giv mig sinnesro, och det fort!
Att vara kärleksfull är en stor konst, när människor är respektlösa.

Det sägs, att alla människor jag möter, har någonting att lära mig. Och vad lärde jag mig av detta?

Jo, energitjuvar - bort! Nu ska jag packa mina pinaler och dra iväg med Kinnekulletåget om en stund!

Åka och hälsa på nära och kära, härligt!
Kära örebroare, here I come!
Kärlek denna fredag!

24 kommentarer:


  1. Vi har fått väldigt mycket nytt folk i vårt hus, men vi är ett fåtal som följts åt under många år. Med gamlingarna är vi faktiskt ett kärleksfullt gäng i tvättstugan men med de nya märker jag att de saknas respekt för bokade tider och en massa annat. HaEnFinResaKrameLuttar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, där slog du huvudet på spiken. Samma här.
      TacksammaKrameLuttarSkaBliKulÅkaTåg♥

      Radera
  2. Tvättstugan är ett evigt föremål för konflikter. Här i Spanien finns inga tvättstugor, vi har vår tvättmaskin i köket. Och lika bra är väl det när jag tvättar som jag gör:

    http://amacasa.wordpress.com/2010/02/05/en-overdos/

    :-)

    Ha det så skoj i Örebro!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadu, det var nog tur att du har din egen, fniss...
      ;) Dagens skratt. Tack♥

      Radera
  3. Kärringar (oftast) kan vara livsfarliga i tvättstugor. Inte roligt :-(

    Tuffa lugnt i dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var grannkärringen, hon som stökade på balkongen, som jag berättade om en annan gång. En del växer aldrig upp....
      Nog om det.

      Med Glädje ska jag tuffa iväg idag ;)

      Radera
  4. De visa och kloka får lära de dåraktiga ;)..Ärligt talat jag hushållar väldigt mycket med konflikter nu för tia. Därför köpte jag mig en egen maskin för några år sedan! Ha nu så gott hon sonen..Kramom/Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har inte varit konflikter på år och dag...
      Nej, det har runnit av mig, nu mot nya mål!
      Tack, jag ska hem och krama om, och kram till dig med, goa Bless, du är för rolig;) ♥

      Radera
  5. Tvättstugan, det är ett helt kapitel för sig. Där har nog hänt mycket.
    Det är sant som du skriver: Att vara kärleksfull är en stor konst!

    Önskar dig en trevlig resa och att du skall ha det riktigt gott hos de dina!
    Kramis ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, där ser man, tvättstugor engagerar!
      Jag har mycket glädje inombords idag. En fördel.
      Tack, detta har jag väntat på, så det blir roligt.
      Kramis♥♥♥

      Radera
  6. Jo det är jobbigt med energitjuvar ... Mys å ha så trevligt hos dina nära å kära... Kram ♥♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina Simona! Kram ♥♥♥♥

      Radera
  7. Hej!

    Tittar in för att säga trevlig helg till dig :)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Folk som stjäl tvättider borde inte få leva... kanske är jag en av de där som kan utföra mord i en tvättstuga ;)?
    Ha det trevligt i Örebro!

    Svar: Ordet lagom kommer från vikingatiden, för när vikingarna drack sin mjöd hade de bara ett krus och det kruset skulle gå laget runt. Så för att det skulle räcka till alla så skulle de dricka lagom mycket!
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi har det så bra, så bra. God mat och dryck och har tittat på parad.
      Kram

      Radera
  9. Samma här, jag är snäll så länge andra bemöter mig vänligt.
    Är tacksam att jag har en egen tvättstuga hemma.

    Önskar dig en fortsatt bra dag
    mvh

    SvaraRadera
  10. Sammsa som i Spanien i England, finns nog inga tvättstugor, men man kan ta sig till "laundretter". Ha det trevlig i "gnällbältet" vi gnällde runt i ♥Västerås♥ i Onsdags, regnigt Trosa idag med hopp om uppehållsväder i Gränna till helgen. Kramisar ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag gnäller nu här i Örebro, men har fått munnen full av god mat och gott vin.
      Kramisar <3<3<3

      Radera
    2. ♥♥ enjoy Kex,Chokladpudding m.m. tillverknings staden!!!!! ♥♥♥

      Radera
    3. Mmmm, här ska njutas. Njuter av att klappa och borsta fina katter också, fina Selma, fina Siri. Kram<3<3<3

      Radera
  11. Jobbade som fastighetssskötare i många år, så gissa om man har hört ett o annat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då tror jag du känner till en hel del, ja!

      Radera