tisdag, juli 31, 2012

Tigerräkor

Måndagen blev en dag med bästa väninnan.
Mycket trevlig dag.
Dag, som gick åt en hel del i motionens tecken.
Vi promenerade och gick med stavar - sammanlagt 13,36 kilometer! Det är över en mil, det!
Och besöket startades med en rejäl ägg- och smörgåsfrukost och avslutades med denna läckra TigerräkorNationalThaiMiddag på ThaiRestaurang här i Lidköping.
Dessemellan många glada skratt och springande i affärer. Som bara kvinnor kan.
Det är faktiskt smidigt att man kan ta sig mellan städerna Lidköping och Uddevalla - antingen med tåg eller buss - och det tar inte mer än två timmar.
Avkopplande.
Ja, så var jag åter igen solo....
 Nu får jag läsa färdigt mina låneböcker, håller på med "Bröllopsfixaren" av Marita Conlon-McKenna.
Och så har jag ju strumpestickinga.... alla mina raggisar i tunt eller tjockt garn.
Ska snart visa ett foto på några exemplar.

12 kommentarer:

  1. Du hade en trivsam dag läser jag. :)

    TeleFonKrameLuttar ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Inget går upp emot stickade tjocksockar när det är kallt ☺ Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag håller med dig, Simona! Kram♥

      Radera
  3. Den goda middagen hade ni verkligen gjort er förtjänta av!

    Kram och sticka lugnt ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst hade vi! Gerd stickar aldrig fort..... inte heller sticker jag fort ;)
      Kram

      Radera
  4. Jösses så ni promenerade! Då behöver man god och bra mat =)
    Min kondition har gått ner massor nu när jag har varit krasslig, men snart så... ut igen!

    Önskar dig en härlig dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så idag tar jag igen mig med innesysslor!
      Har skurat ett golv. Läser. Kram♥

      Radera
  5. Förlåt om jag förstör din måltid nu, den ser väldigt god ut... men tigerräkor är typ det värsta du kan äta. Först kasseras tio kilo fisk per kilo tigerräkor. Sedan förstörs mangroveskogar, dammmar och dylikt eftersom så mycket kemikalier pumpas in i räkorna vilket innebär att natur blir obrukbar och hela samhällen blir tvungna att lösa upp eftersom de inte har någonstans att ta vägen. Förlåt.
    Ser förresten fram emot ditt inlägg om faser!
    KRAMAR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hanna, måltiden åt jag igår, så den ligger i magen....
      Jag visste inte vad jätteräkor innebar. Googlade nu och fann: "Jätteräkor har blivit en alltmer efterfrågad delikatess i den rika världen, vilket har lett till att en stor industri med fiske eller odling av jätteräkor växt fram i flera tropiska länder. Det är idag en av världens snabbast växande industrier. Jätteräkindustrin har blivit hårt kritiserad både för miljöförstöring och för sina sociala effekter."
      Usch, ja - finns alltid profit bakom det mesta......
      Kram!

      Radera
  6. Fullt upp vare här ser jag! :))
    Mår du lite bättre i själen nu?
    Kram du fina♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en fullsmäckad måndag.
      Min själ, ja..... man kan säga bättre med några bakslag ibland.
      Kram♥

      Radera