måndag, juni 25, 2012

Grattis, Peter!

Grattis, min äldste son Peter, på din Födelsedag, idag!
Jag trycker bort regnet och önskar dig och familjen en underbar dag!
Det går bra att ta vägarna förbi här...
Regnar det där - så regnar det här.
Eller också har vi regnat bort. Fy 17.
Helst ska ju solen skina när man ska visa upp något vackert.
I går kväll var vi nere hos svägerskans och svågerns ungdomar - och fick grillad lax med goda tillbehör.
Nu har dom åkt hem och vi satt här "själva" och myste, medan regnet ilsket slog på alla rutor.
Vi hoppas på lite sol idag. Om än så bara lite.
Och nu så har Sommarsolståndet varit och det har vänt och går mot andra hållet.
Utan att vi fått den riktiga Sommaren!
Inget gnäll, utan bara ett konstaterande........
Var det inte nån som sa att Sommaren kommer efter Midsommar?

18 kommentarer:

  1. Du får hälsa och GRATTA från en Bloggvän men även vän i VERKLIGHETEN och vi hoppas verkligen på LITE bättre (soligare och varmare) väder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det ska jag göra!
      Ja, vi vill ha bättre väder!

      Radera
  2. Insämmer i grattiset!

    Ja du - hur kan det bara regna så mycket?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.
      Ja himlens skyar bara öppnar sig och sprider sina skurar!

      Radera
  3. Grattis till din son på hans födelsedag!
    Sommaren är kort å visst hoppas man på att somrarna ska bli fina så att man hinner få njuta av sommaren/somrarna. Det är så trist om somrarna bara ska regna bort. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jo, det kan kännas som förspillda dagar, när det bara regnar. Man tröttnar på att bara göra inre tjänst och läsa böcker..... kram!

      Radera
  4. Grattis till Peter!

    Synd på sommaren som aldrig kommer, nu ser folk allt lite ledsna ut.... KrameLuttarFrånEnSomHarTrampatKlart :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ingen skrattar väl åt regnet precis........
      KrameLuttarFrånRegnigtÖland<3

      Radera
  5. Blöt sommarmåndagshälsning,,,,,kram

    SvaraRadera
  6. Oj vad det fylls år!! :))) fullt upp för dej! hi hi..
    Regnar idag hos oss åxå, eller vräker ner rättare sagt, synd för alla som ska hit till vår stad på Peace & Love.. :(
    Dom där Tjärtabletterna fick jag smaka för 4 år sedan av en Finne, dom köpte hela lådor när dom åkte till Finland, men dom fanns åxå här på affären Rätt Pris, har ingen aning om den finns över hela landet?.. jag som tokgillar både Tjära och lakrits avskydde dom! mysko ;) men jag vet att dom älskas av måååånga! :))
    Kram på dej!♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här fylls och äts tårtor och...
      Intressant info om tjärtabletterna!
      Uj, vad här regnar.....
      Kram

      Radera
  7. Har man så många barn som du och jag är det alltid någon som fyller år. Och du som har barnbarn med...Idag har jag knappt kommit in här på bloggen..Kramom. Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och kring Midsommar är det både den ene och den andre av b och bb (barn o barnbarn).
      Jag har inte varit på bloggen nåt särskilt... kram

      Radera
  8. Grattis till sonen och dig! Ja, nu får sommaren allt skärpa till sig om det ska bli något. Snart juli...

    Kram

    SvaraRadera
  9. Grattis till sonen!
    Det där med sommaren var det nog jag som sa. Förlåt! Det känns som värsta novembervädret här: 12 grader, blåst och regn. Kan inte minnas så dåligt sommarväder någonsin.
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var trevligt, dom var här.
      Ja, vem som sa vad, vet jag inte, men man börjar misströsta...
      Var är du sköna sommar?
      Kram

      Radera