tisdag, april 17, 2012

Måsmatning - Flipper Uno /Min video


Vi gjorde en utflykt hela familjen, med ett piratskepp och kollade på delfiner och valar. Pusselbit och jag gjorde liknande utflykter då för 14 år sen, fast med glasbottenbåt och en annan stor båt.
Det är häftigt.
Här, så matade en pirat måsarna med pommes frites från sin mun, och måsarna höll på att slå ner honom flera gånger, hihi......
Medan ni kollar piraterna, så gör jag mig i ordning för ett besök på Vårdcentralen.
Det har jag väntat på länge.
Sen får jag trevligt besök som hjälper mig lite praktiskt.
Min rygg klarar inte alltför tunga lyft, se.....
Igår var jag på trappstegen och hängde lite i gardinstängerna. 
Tänkte prova lite nytt, det var ovant, men lite kul.
Kanske jag visar bild nån gång.....
Tittar ut genom fönstret idag.
Snö, rimfrost!!!
Minusgrader!!!
Hej svejs i Lingonskogen, om en timme sticker jag! 
Brumbrum ... eller cykel ....

18 kommentarer:

  1. Så härligt med sol och värme! Cykla försiktigt i dag.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, om jag tar cykeln... kanske lutar åt bilen just nu.
      Kram

      Radera
  2. Nu har du fått åka med i en piratbåt också ☺ Vad häftigt ♥♥♥ Hoppas det går bra på vårdcentralen! Många varma kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, ska börja med att steka ägg o bacon, så jag får upp värmen!
      Kramar ♥

      Radera
  3. Måsar är inte rädda för något när det gäller mat.
    Hoppas besöket på vårdcentralen blir bra!
    KramKram! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, besöket blev bra, följs av flera. Vet inte vad det ger.
      KramKram!♥♥♥

      Radera
  4. Lycka till i dag Greddisen!

    KrameluttarFrånEnFörkyldEn ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din namne är också superförkyld, du vet hon...
      Tack det gick bra hittills idag, men det är inte färdigt än. Ska snart ut igen.

      KrameLuttarHärSkinerSolenRimfrostenBorta♥♥♥

      Radera
  5. Godmorgon!
    Oh om jag ändå kunde innstallera in flachplayer! Fattar inte hur man gör! Hade velat se videon nu! Men hoppas micke min vän kan komma i veckan och göra det! Då skall jag se den.. Lycka till med vc i dag! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vore kul om du kunde se videon, för den är verkligen häftig!
      Tack det gick bra med vc. KRAM

      Radera
  6. Lycka till i dag ,,,kram kram

    SvaraRadera
  7. Jag gillar INTE måsar usch de bara skriker..Ja visa gärna nytt o fint../Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måsarna, det är HAVET! Fast, visst - dom skriker....
      Ja, ska kanske visa sen, det blir nog bra, slet som en varg igår.
      Kram

      Radera
  8. ♥♥♥
    Vilken tokfrans ha ha ha
    ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst! Min far hade sagt "stôllafora" på ren västgötska *ler*
      ♥♥♥

      Radera
  9. Hej, tittar in för att önska dig en fin dag.

    SvaraRadera