torsdag, april 19, 2012

Heminredning

Tappert försök till att förnya lite.....
Har varit på Hemtex rea 50 procent, där det nyss var extra 30 procent på röda prislappen. Fast dom kanske har rea jämt, vad vet jag....

Köket hade fina blå gardiner förut. Allt gick i  mycket blått och lite gult.
Nu har det blivit beige.

Jag får ingen större ordning på sovrummet.

Gladeligen gör jag ett svanhopp upp i loftet i arbetsrummet i stället. Där ligger jag och kurar under taket och har full koll på lägenheten.

Känner mig som katten.
Här uppe låg Mia katt väldigt gärna.


Jag har inte sovit i vårt sovrum sedan början av januari.
Men kommer tid, kommer råd, sägs det.
Jag vill att det ska kännas mysigt och bara mitt nu.
Vi hade fina röda gardiner tidigare.
Och mycket färgrikt på sängen.

Nu liksom beigar jag ner det...
Har gått in i en rosa/violett ton.

Färger betyder så oerhört mycket för mig.
Så jag vet själv vad mitt färgval uttrycker.

I kväll blir det förevisning av den nyrenoverade Tvättstugan nere i källaren. Electrolux ska visa 3 nya tvättmaskiner. Det blir grejor, det. Skönt slippa gå ut och flera huskroppar bort.

Idag hade jag tänkt ta sovmorgon. Men vaknade rätt tidigt ändå.
Det är väl konstigt?
♥...♥...♥...♥...♥...♥...♥

18 kommentarer:

  1. Du ska kanske göra om sovrummet ännu mer till ditt. Byta ut sängen... Men det vet du bäst själv.

    Kram och god morgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm, det får växa fram, för än är det inte bra.
      Godmorgonkram!

      Radera
  2. Oh så vackert hem du har! Jag älskar se folks hem. man kan få så mkt inspiration! Dessutom säger filks hem Mkt om människan! Du har ett jätte fint hem. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du? Tack!
      Men, det kan bli bättre......
      Kram

      Radera
  3. Det är så roligt att göra om.... När man blivit ensam av någon orsak, så vill man som du säger göra rummen till sitt eget. När man bor ensam så kan man bestämma färg, stil och ja allt själv!!!

    Detta är din tid greddisen och nu håller du på att skapa dig din alldeles egna plats i livet. Att ha en bra grund att stå på gör att man står kvar när det blåser upp ordentligt....

    KrameLuttarFinasteLoftelskan ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Loftelskan", fniss....
      Jaa, där är jag trygg!
      Och letar, letar mitt jag.
      Det får ta tid, just nu känns det halvdant och kanske på väg.

      KrameLuttarFinasteKaisa♥♥♥

      Radera
  4. Dina nya köksgardiner var verkligen fina! :)
    Kram, ha en fin dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det! Kram, vi önskar oss en skön dag!

      Radera
  5. Jättefint! I bland kan det vara nödvändigt och även en kick förnya sitt hem. Ha det gott goa du!♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, särskilt NU!
      Nu skiner solen, så jag får ut igen! Har precis varit ute och fått en annan kick.
      Tack och ha det gott själv, du goa♥♥♥

      Radera
  6. javisst behöver man förnya sig ibland, så även sitt hem. Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, Simona, om man orkar, har råd och kan! Kram♥♥♥

      Radera
  7. Det är kul att förnya hemmet ibland. Man behöver lite omväxling och speciellt när man går hemma om dagarna.
    Fina gardiner. Jag gillar Hemtex. Dom har fina saker.

    Önskar dig en fin dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst, visst är det kul med lite nytt!
      Bara så svårt att köpa rätt.

      Dagen blir allt fin, snart är det tvättstugeförevisning!
      Kramis♥

      Radera
  8. Vad fint du har gjort! Det är skönt att förnya sig ibland, och alldeles särskilt efter livsomvälvande händelser. Det var nog därför jag ville klippa av mig håret häromdagen, fast nu blev det ju inte så. Kram! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du? Ja, roligt att förnya sig, men jag är inte helt nöjd, vet bara inte hur... det fattas nåt.
      Kram!♥♥♥

      Radera
  9. Alltid skoj att förnya lite! :)) själv är jag jätte färgrik av mej och klär mej gärna i starka färger! fast synas vill jag inte, knas kombination! ha ha.. ;) samma med tapeter och gardiner, färg färg ska det vara! ;)
    Tiden har sin gång, mys på i loftet!♥
    Kram mitt i natten♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänk... jag är ju också jättefärgrik, som du skriver!
      Fast just nu är jag beige. Det är för att jag inte just nu roper "hej hej, här är jag, ser du det?"
      Oh, tack o kram, jag har haft det mysigt i loftet, kramkram♥

      Radera