torsdag, februari 02, 2012

Massa att ordna, men

...i eftermiddag drar jag iväg till LillTösa.
Hon ska få rå om sin Mamma lite grand.
Nej, Mycket.
Igår var jag på BegravningsByrån.
Inget upplyftande precis, men en väldigt go och rar medarbeterska vid namn Lisa.
Jag träffade henne för en vecka sen, för första gången.
Ska dit en gång i nästa vecka igen...
Nä, nu ska jag packa lite grand och se till det här hemma.
Kan vara gott att lämna dessa väggar för ett kort tag, dom som pratar så mycket till mig....
Tvunget att få lite AndRum.
Jag har ju ofrivilligt fått Ett Nytt Liv. Fast  Levernet fortsätter i vår anda, om ni förstår, kära vänner.
Det är kallt ute idag, minus 7 grader. Men ska bli en ganska så solig dag utan nederbörd.
Titta på AntikRundan i SVT1 kl 20.00. Den sänds från Dals Ed, där jag bodde tidigare....

28 kommentarer:

  1. Läser det tidigare inlägget och blir berörd,
    kan säkert vara bra att komma ifrån ett tag.
    Brukar kolla på Antikrundan när jag kommer ihåg :) Ha det bra hos tösen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Bling, jag känner det är läge nu. Kolla Antikrundan, du... jag har nog med känt folk där.... kram

      Radera
  2. Mitt i allt som du ska fixa å dylikt så är det bra att du åker iväg och blir ompysslad av dottern... Jag brukar faktiskt titta på Antikrundan när jag inte glömmer bort det. Ska lägga Antikrundan på minnet - göra mig själv en påminnelse kl 20.00 ikväll... "ler" Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, titta du på Antikrundan, och föreställ dig några personer som mina anhöriga.... kram!

      Radera
  3. Så härligt med en tripp till dottern!! :))
    Läste gårdagens inlägg, & känner sådan värme♥ klart Sigge är kvar hos dej! vakar över dej, & vill fortfarande vara dej nära♥ såklart! :))
    Här har vi 12 minus & en blandad himmel men utan nerderbörd!
    Kram & må så gott!♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och nu precis såg jag ett program om nära-döden-upplevelser. Jag blev berörd.
      Kallt, brrr men snart sätter jag mig på tåget, skönt. Kram♥

      Radera
  4. Jag tror jag förstår exakt hur du menar.. All kärlek med fullt av KrameLuttar ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du förstår, Kaisa, det vet jag.
      KrameLuttarMedLängtanEfterDotternI♥♥♥

      Radera
  5. Bra att komma iväg ett tag, bara nyttigt. Jag tror att du behöver det, att din dotter får "rå om dig".
    Här har vi minus 15 idag, känns bitande kallt.
    Sköt väl om dig. Tänker på dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Optimist, vi behöver nog rå om varann lite/mycket. Såg avsnitt från Jokkmokk idag, där har dom upp till 30 minus. Har varit på den marknaden en gång, 2001, tror jag.
      Kallt ute, men varm kram!

      Radera
  6. Stackars lilla dig! Det är så jobbigt med praktiska under tiden man sörjer, det är så mycket...
    Men så skönt då, att du åker bort lite och får lite omvårdnad och blir ompysslad.
    Här är det -10,3° och sol.

    Önskar dig en bra dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det bra med mycket praktiskt, det skingrar tankarna, men också mycket att stå i. Sen kommer tankarna ändå, och så snyftar jag lite.
      Gott att åka bort, helt rätt läge, känner jag nu. Och solen skiner! Kramis ♥

      Radera
  7. Då vet vi att du inte sitter ensammen hemma och grubblar..Ens döttrar är bra å ha..Jag saknar min lilla pingla i oslo..Visst kan man prata ofta, men den där kramen och fysiska kontakten. Den saknar man med barnen. Hade! Blessings

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Bless, du vet, du har två pôjkar å två döttrar, precis som ja... Skönt att luta huvudet på ens barns axel, känna en smekande hand över kinden. De e tröst, de... Kram

      Radera
  8. Önskar Dig en trevlig vistelse & hoppas resan gick bra. Ser att det är sol & snö i närheten Dit Du ska. Blir nog fina & sköna hundpromenader. Kramkram & en extra klapp till Diego ♥♥♥ xxx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli bra. Har inte påbörjat resan än, med det blir snart! Kramkram ♥♥♥ xxx

      Radera
  9. Ha en trevlig resa ,här i norr har vi -23 & inte en mygga så långt ögat når :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är gott med myggfritt, säger jag som är allergisk mot dessa pyttesmå bestar. Men, usch vad kallt. Kram

      Radera
  10. En bra dag, önskar jag dej, finaste Gerd

    SvaraRadera
  11. Låter bra och ha det nu så gott hos dottern din. Låt henne rå om dig riktigt.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har det så gott, så, har jag. Kram

      Radera
  12. Förstår vad du menar med er anda. Det blir nog bra för dig med lite miljöombyte ett tag. Ha det så gott hos din dotter! Kraaam! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns redan mysfaktor här, kram! <3

      Radera
  13. Så skönt du har din dotter med dig.

    vad bra att få komma i väg ett tag. Du har det verkligen jobbigt nu fina du.Stor <3 kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gott att komma hem till ett av barnens fina hem. Bara sjunka ner i soffan. Kram

      Radera