torsdag, januari 12, 2012

Du tunga värld

Bilden ser nästan ut som när vi hittade "Noaks Ark" uppe på Kinnekulle, för några månader sen... den stod där på land, söndertrasad, och glodde.
Kommer du inte ihåg, så klicka HÄR! så ser du den.
Ja, vad gör jag idag?
Jo, städar. Plockar. Stoppar in i kartonger. Slänger.
Det känns bra. 
Vårstäda, kanske?
Tar en cykeltur, som vanligt, alla dessa dagar, som kommer och går......
Vår(d)planera lite. Det blir ljusare och vi går mot rätt håll.
Jag hör regnet smattra på rutan. Men vad gör väl det.  Det finns ju regnställ!
I natt har jag sovit så gott, som jag inte gjort på länge, åh, det uppskattas!
Idag är det 18 minuter ljusare än förra veckan.......
Nu ska jag koka havregrynsgröt och ett ägg...... 
Kramar till alla som besöker mitt Blogghem!



22 kommentarer:

  1. Och jag gör allt annat än plockar, slänger och sorterar, vilket är vad jag borde ägna mig åt. Men det är fullt upp med annat just nu. Kram! ♥

    SvaraRadera
  2. Idag var en bra dag, i morgon kan vara en sämre dag. Använd då energin du fick av den bättre dagen, för att orka ta dig igenom den sämre. Minns den bättre dagen, men glöm inte den sämre. För att glömma, är att undvika det som en gång hänt. Och som jag skrev i inlägget innan, alla pusselbitar behövs för att det ska bli en hel bild.

    SvaraRadera
  3. Piedra♥
    Olika tidpunkter i ens liv, vad man vill göra just NU! Kram! ♥

    SvaraRadera
  4. Nette♥ Ja, det får inte fattas något, bilden ska vara hel. Sant. Idag laddar jag batteriet. Kram

    SvaraRadera
  5. God morgon
    Känns alltid bra att rensa och slänga sånt man inte behöver.
    Här regnar det också idag.
    Sovit bra jag me inatt, det är toppen att vakna utvilad.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Bling♥ Att få sova gott, det är en nåd att stilla bedja om!
    Jo, ibland är jag på röjarhumör, det kan vara nyttigt! Kram

    SvaraRadera
  7. Är man rik i Arabien har man väl råd med BÅDE båt och kamel och varför inte förena intressena?

    SvaraRadera
  8. VILKEN liknelse, ha ha ha.... Menar Noaks Arks Bilden.... :))))))

    KrameLuttarMedKamelerOchArkar ♥♥♥

    SvaraRadera
  9. Kaisa♥ Ja, ibland får man "dra te".....
    KrameLuttarRegnDropparSmattrarMotFönstret♥♥♥

    SvaraRadera
  10. Funderar i mitt stilla sinne om din pusselbit är inlagd?? du verkar vara ledsen och ensam..eller? du vet var jag finns om du vill prata av dig! har ju inte kvar din mail adress! mEN NI FINNS I MINA TANKAR!Det vill jag du skall veta! kram

    SvaraRadera
  11. Paloma♥ Ja, jag är nog lite depp just nu, fast det känns som om det ska bli bättre! Man får lov att svänga lite ibland. Kram♥

    SvaraRadera
  12. 18 minuter de är jag väldigt glad för. Ljus gör allt lite ljusare även för dig hoppas jag! KraMen

    SvaraRadera
  13. För tredje gånger försöker jag att kommentera här, det bara försvinner och tar en enorm tid, undrar om min dator håller på att gå in i väggen.
    Tänker på dig och tycker att det var enormt bra att du fick en god natts sömn, sömn är något som vi människor mår bra av.
    Plocka och städa måste ibland göras, det verkar aldrig ta slut.
    Här regnar det också, och blåser så något paraply är svårt att ha.
    Kram och sköt om dig.

    SvaraRadera
  14. Önskar en bra dag! Hoppas frukostten blev till belåtenhet. Har precis ätit kålpudding som inte var god...

    Kram

    SvaraRadera
  15. Här regnar det, så idag kanske det inte blir så mycket med ute- aktiviteterna. Jag kanske städar ut julen, för det har jag inte gjort än.
    Fresterska (du)! Jo, det där med ägget. Jag är så sugen på det ibland, men det går inte för gallan :(
    Havregrynsgröt har jag börjat att äta igen (ibland) tack vare barnbarnen.

    Önskar dig en fin och skön dag!
    Piggelinuskram till dig ♥

    SvaraRadera
  16. Vilken gåva att få sova gott..:)..Min vän..Kramom så gott. Bless

    SvaraRadera
  17. Tack allihopa för era kommentarer, jag är rätt så trött och slut efter en lång dag, så ni får tacket sammantaget♥♥♥

    SvaraRadera
  18. Hoppas denna natt också vaggar in dig gott. Här var det blixthalka när jag åkte hem från jobbet.Spöregn i morse.Gudskelov har jag bara morgon kvar.

    natti natt kramar<3<3

    SvaraRadera
  19. Styrka och kramar i mängder!♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också börjat slänga saker. Men jag gör det då jag kan. Lite pö om pö blir det... Men skönt när det väl blir gjort i alla fall... Hoppas du får en bra natt i natt också :) Nattkram

      Radera
  20. Tack för era kommentarer. Jag har sovit gott tills för ett par timmaar sen. Men det är ofta så, vaknar till - klarvaken. Men sen brukar det bli en lur framåt morgonsidan. ;)

    SvaraRadera