onsdag, december 28, 2011

4 stages of life

Det känns som om jag skrivit det förr...
Jo, men visst har jag det. I Expressenbloggen, för länge sen.
Livets Fyra Skeenden...

Och idag bara kom det för mig igen.
Jag är fundilerande.

Varje Tanke jag har påverkar mitt Humör och min Hälsa.

"En sak jag är tacksam för är att jag är frisk.
En till sak jag är tacksam för är att jag har någonstans att bo.
Ytterligare en sak jag är tacksam för är att det som sker just nu, det sker för att jag har något att lära mig."

Det kan man fundilera på.....
Nu är Glada Julen slut slut slut... och Semlorna säljs!
UppOchNedvända Världen......

Idag är det den 28 December och Menlösa Barns dag, fast efter år 2001 heter det Värnlösa Barns dag.
Vet du varifrån uttrycken kommer?

Må så gott, mina finaste läsare.
Det ska bli bra. Allt ska bli väl.
Tro, Hopp och Kärlek

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

14 kommentarer:

  1. Hej hej
    Talande bild..
    man får ta en dag i taget när livet prövar oss. Ibland förstår man inte alla vägar.. eller varför.
    Att ha gott hopp i tankarna tror jag på, det är många gånger också större än man tror. Är tacksam för mycket jag med..
    Varm Kram

    SvaraRadera
  2. Finaste greddisen, tacksamheten är en av våra käraste tillgångar, den förgyller vår tillvaro oberoende på det dolda mörkret. Tacksamheten öppnar dörren till den sanna kärleken. VärmandeKrameLuttarTillErBåda ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Bling♥
    En dag i taget och kämpa på...
    Jo, jag är tacksam för mycket. Varm kram till dig med, fina kämpe♥

    SvaraRadera
  4. Kaisa♥
    Tacksamhet för allt!
    KrameLuttarFyldaMedVärmeTillDigGoaKaisa♥

    SvaraRadera
  5. Skickar värmande kramar så här mitt i vintern! Kram! ♥

    SvaraRadera
  6. Piedra♥
    Stort tack, min vän! Kram! ♥

    SvaraRadera
  7. Ja Gerd, det får vi lita på. Allt ska bli bra.

    Livet lär oss hela tiden, och, det går inte i repris.
    Det har jag tänkt mycket på de senaste dagarna. Dessa år vi har fått, måste vi försöka att göra det bästa av, förvalta det vi har berikats med, väl.

    Varm kram.

    SvaraRadera
  8. Optimist♥
    Kloka ord som du skriver, så sant så sant.
    Även om det ser mörkt ut, ska allt bli väl.
    Varm kram♥

    SvaraRadera
  9. Min morbror fyller år i dag! Han e född 1957! han schämdes så attfylla på menlösa barns dag! Tror det stod för de förstånds handikappade barnen, som man förr om åren schämdes för och fick lämna bort!? Eller är jag ute och cycklar tror? men tror det var så det uppkom! Att man gav dem en xa tanke just denna dag!
    Tur de inte tänker i de banorna längre!
    KRAM Och ha ett gott friskt slut på 2011.

    SvaraRadera
  10. Paloma♥
    Ja, man kan le oxå, åt denna dag, denna dag träffade jag min dåvarande man för massa år sen...
    Jo, grunden till denna dag "Menlösa barn" är att minnas de barn som Herodes lät döda i jakten på den nyfödde judakonungen Jesus, enligt Matteusevangeliet.
    Menlösa, betydde "oskyldiga" i den benämningen, nu heter det Värnlösa.
    Kram och tack själv! ♥

    SvaraRadera
  11. Så är livet... det går upp och det går ner.
    Man får glädje och ibland erfarenheter.

    Önskar dig en skön kväll!
    ♥ HärfårduenriktigvärmeKram ♥

    SvaraRadera
  12. Marit♥
    Tack tack, jo, jag kom precis hem nu. Min Pusselbit....
    VarmaKramenTillbaka♥

    SvaraRadera
  13. Hoppas julen har varit bra.
    Önskar er en god fortsättning, dröm sött kram kram ♥

    SvaraRadera
  14. Anneli♥
    Julen har varit bra. Tack tack, nu ska jag drömma sött och kramkram på dig♥

    SvaraRadera