söndag, november 13, 2011

Pinfärsk

Vi gick en runda på Campingen.
45 minuter.
Måste lufta vingarna, trots gråväder.
Bilden kan vara en "I aftonlampans sken".
"MinaFoton"
Så hette Poesikvällarna, som vi hade uppe i Ed, där jag bodde förut.
Både min stora dotter och jag deltog i dessa, med våra enkla alster.
Men det var stämningsfullt.
Idag så ska vi ha Helgskinka till middag, blir nästan som en Julskinka....
Hoppas vi slipper uppleva allt detta hemska som LÄS! skrivs i Media, och som väl tyvärr verkar vara sant.... Tänker på Carema.
En god kväll önskas alla mina fina stjärnor som läser vad jag skrivit!
♥ ♥ ♥

7 kommentarer:

  1. Förnedringen av äldre och sjuka måste stoppas, det är en självklarhet att vi inte skall behöva frukta att bli äldre. Punkt! Vilken vacker bild du har tagit, gillar det röda i lampan..... KrameLuttarFrånEnSomInteOrkatBloggaIdag ♥

    SvaraRadera
  2. Kaisa♥ Så sant, så sant. Ingen vill bli äldre med dessa avskyvärda förväntningar... Punkt!
    Ja, det var lite magiskt ute i luften, trots gråvädret!♥

    SvaraRadera
  3. Du har så många fina alster i ditt lager så varför inte ställa ut "bilderna" på ett galleri ?
    Det är omänskligt hur äldre blir behandlade. Såhär får det egentligen inte se ut i dagens Sverige... nä fy! Kvällskram

    SvaraRadera
  4. Simona♥ Det var väldigt snällt sagt!
    Nej, äldrevården, dit jag känner mig väldigt avlägsen, men kan ana en närstående, dit vill vi INTE hamna! Och detta är förskräckligt!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Fin bild. De har varit grått här oxo idag. Inget roligt. Hoppas de blir bättre väder till veckan.
    Dröm sött kram kram ♥

    SvaraRadera
  6. Vi har inte tagit ett steg utanför vår dörr idag, det känns nästan som om vi har syndat =)

    Äldrevården, usch så hemskt. Förhoppningsvis så blir det bättre efter alla dessa skriverier o.d.

    Skinka är gott!

    Önskar dig en god natt och sov gott!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Anneli♥ Tack! Lika grått idag me......
    Kramkram♥

    Marit♥ Ja, en får nästan dåligt samvete, hihi, för man SKA ju vara ute en del också!
    Godmorgonkram!♥

    SvaraRadera