måndag, oktober 17, 2011

Söndagens middag och måndagens frukost


Tända ljus.
God sallad på spenatblad, tomat, paprika, kapris, broccolli, olivolja och salladskrydda.
Varmrätt bestående av marinerad helgrillad fläskytterfilé.
Egenhändigt gjord potatisgratin.


Havregrynsgröt med hemlagad jordgubbssylt och så mjölk.
Denna dagen är en typisk "baravaradag".
Det är grått och regnigt ute och bara 6 grader.
Jag tror vi sätter en deg och bakar lite matbröd på råg.
Det var väl ingen dum idé?
Annars, idag har jag inga goda råd som är dyra.
Har du?
Bara en fråga:
Hur ofta går du till Biblioteket?

14 kommentarer:

  1. Såg gott ut!
    Svar på dagens fråga:
    - Minst ett par gånger i veckan. Lånar inte bara böcker utan läser VK och lite andra tidningar, lånar musik och om jag ska resa lånar jag alltid böcker om resmålet och läser gärna någon "viktig" författare :) KraMen

    SvaraRadera
  2. Här var det ljus :) också.
    Lånar böcker rätt som det är, läser en rolig bok just nu " I huvudet på en gammal hagga "av författaren som har skrivit om Ensamma mamman. Torudd.
    Har tittat på hur du lägger in bilderna, jag har ju inte fattat att det går att lägga in dom på fler sätt :)måste prova det
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  3. Mmmm... så mysigt och gott!
    Sallad har vi också varje dag (det måste man bara ha).
    Idag är det mulet och grått här. Vi skall åka till Skärholmens centrum och fördriva tiden där idag.

    Önskar dig er en härlig och skön dag!
    Krameluttar

    SvaraRadera
  4. Mmmm då luktar det gòtt hemma hos er just nu då..;) Kram Bless

    SvaraRadera
  5. Mmm... Så gott det lät! Om en liten stund ska jag äta falukorv och himmalagat potatismos. Går det med ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Mums så mumsigt det ser ut. Jag lånar inte från biblioteket, har aldrig gjort då jag har så svårt att skiljas från det jag läser så köper jag mina böcker. Fast i dag fungerar det inte att läsa en bok för jag glömmer det jag läser direkt och måste gå tillbaka och läsa om, glömmer ändå så bokens tid är förbi för mig. KrameLuttarOchDenBästaMåndagenÖnskarJagErBåda ♥

    SvaraRadera
  7. Mona, Bling, Marit, Blessing, Znogge och Kaisa:
    Tack för era kommentarer och synpunkter!
    Och det går att sätta ut bilderna lite hur som helst, det är bara texten som kan flänga iväg. Men jag brukar förhandsgranska och se hur det ter sig och ändra därefter. Lite arbete, blir det med det...
    Oj, nu blev jag hungrig också, falukorv och hemlagat mos, mumsi, och vad betr. böcker och tidningar, vad är VK?
    Nu kom solen, vi kanske ska gå ut? KrameLuttar alla!

    SvaraRadera
  8. Går till biblioteket rätt oregelbundet. Ibland kan det gå några månader utan något besök där, och ibland springer jag där en gång i veckan. Annat var det förr; då gick jag alltid till biblan en gång i veckan och kom hem med en full bokkasse varje gång. Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag går aldrig till biblioteket längre. Förr när man var yngre var man en riktigt bokmal. Då hängde man på biblioteket... Oj vad jag läste böcker... Men nu som sagt klarar jag inte av att läsa ens den enklaste boken längre... Ha en fin Måndagskväll!

    SvaraRadera
  10. Piedra och Simona: Tack för era kommentarer, och som jag ser är biblioteksvanorna olika....
    Kramar till er!

    SvaraRadera
  11. Jag är en bokmal!Älskar att gå på biblioteket! Är där ett par ggr i månaden i alla fall. Gott det lät med salladen! Mums! Vi åt fylld rödspätta idag med räkor och broccoli.kram och trevlig kväll!

    SvaraRadera
  12. Paloma: Se där, se där, bokmalen... din mat var inte fy skam, gu´ så gott med rödspätta! Kram!

    SvaraRadera
  13. 1 ggr / 10;e år går jag till bibblan =)

    Salladen ser god ut.. Nu är de snart dags för John Blund, sov gott kram kram ♥

    SvaraRadera
  14. Anneli: Aj, då... Ja, nu så har John Blund fått fritt ett tag, kramkram ♥

    SvaraRadera