fredag, oktober 14, 2011

Noas Ark - תיבת - vill du se?

Den bara fanns där - Noas Ark. I Stenbrottet.
Klicka på bilden, så får du se den större!
Vi var ute en kortis på Kinnekulle igår, såpass som vi orkade i kylan...
..en liten FotoSafari.
Vi hade med oss flera kameror och tog dubbla kort för att kolla inställningar och skillnader. 
Det är så kul, när man kommer hem sen och får fram alstren i datorn!

Idag är det Fredag, då tar vi det lugnt och vilar! Och det är Höst och Kallt, brrrrrr! Vaknade till rimfrost och 2 MinusGrader!
Jag kan inte ens ta fram färgen Orange! Nyponen gick vi förbi här...
Nu får du kolla i "MinaFoton"!
Och Nu ska jag be Minna att diska, pyssla om Blommorna, fylla på nytt Kaffe i burken, göra min Yoga, bädda sängen, bokföra, städa upp lite, för... TGIF! Eller hur?

22 kommentarer:

  1. He he - Noaks Ark... Den var då hyffsad fin i alla fall... Huvvaligen! Javisst nu börjar det vara kyligt utomhus. Kom på att det inte är långt kvar till jul heller. Affärerna har redan börjat sätta upp julen ... Lite för tidigt att tänka på julen nu tycker jag, men , men... Ha en fin och fridfull fredag!

    SvaraRadera
  2. Simona: Kyligt, ja! Urra burra....
    Julskyltning NU? Nä... men tiden går... Kram!

    SvaraRadera
  3. Den ser lite övergiven ut KVARGLÖMD eller är det BÖRJAN av båtparkering!

    SvaraRadera
  4. Kurt "Fido": Ja, jag vet inte vad jag ska säga, den var något sönderslagen i fönster å så... såg allmänt ÖVERGIVEN ut!

    SvaraRadera
  5. Greddisen, var gjorde du av Noak själv då? Hälsa Minna och skicka henne hit efteråt..... NoakKrameLuttarIOrange ♥

    SvaraRadera
  6. Kaisa: Jag hittade aldrig Noak *ler* han var nog ute och letade mask för att meta..... haha!
    Minna håller på för fullt nu, disken är klar!
    OrangeKrameLuttarNoakKaisa!

    SvaraRadera
  7. Nämen... har Noak bara dumpat allt och bara gått sin väg? Hmm...
    Minna har tydligen fullt upp idag m.a.o. =)

    Önskar dig en fin och skön fredag!
    Kramis

    SvaraRadera
  8. Marit: Jag tog den här Minna ett tag, hon har fuskat med min klädgarderob!
    Nu åter till Yogan. Kram!

    SvaraRadera
  9. Det fanns ju ordentligt med plats för båten iaf. hi hi
    Ha en bra Fredag..här tvättar jag
    Kram

    SvaraRadera
  10. Bling: Japp, platsen är stoooor! Här yogar jag, precis färdig nu. Kram

    SvaraRadera
  11. Undrar hur många djur som får rum;-) Ha en jättefin helg Geddan och carpe diem <3

    kramen

    SvaraRadera
  12. Eva: Ja, dom är utgångna - djuren..... Vi carpar diemet! Kram!

    SvaraRadera
  13. Vi hade också frost men tack och lov hade olivträdet överlevt. Men jag får nog se till att få det inomhus nu.

    Hoppas fredagen blir behagligt avkopplande.

    Kram

    SvaraRadera
  14. Znogge: Vi gör fredagen så behaglig som möjlig. Minsta möjliga inomhus, ev. en promenad på Campingen senare. Kram!

    SvaraRadera
  15. Ja, den verkar verkligen strandad. Är det långt ifrån vattnet som den står?
    Lite liten för att vara Noaks ark, kan jag tänka mig.
    Skönt att ni kan vandra ut, fast kylan biter lite nu, det känns ovant, men snart är det vardagsmat.
    Ha en trevlig fredagsafton.
    Kram till dig och din pusselbit

    SvaraRadera
  16. Optimist: Det är en liten bit till Vänern, sett utifrån Stenbrottet. Vet inte varför man ställt båten där... verkar vårdslöst.
    Nä, det bara kändes så som om arken hade strandat, när vi såg detta på avstånd!
    Det är kallt ute och det blev ingen promenad idag. Vi ska ta itu med maten. Kram!

    SvaraRadera
  17. Miniarken hehe..Och på hebreiska med..Ja e impad..Må gött i höstkylan..Levande ljus mysar till det..Bless

    SvaraRadera
  18. Bless: Hebreiskan bara väntade på dig, det satte jag ut enkom för dig! Levande ljus ska det bli här i kylan. En varm dusch och nu till matlagningen! ;)

    SvaraRadera
  19. Kikar in och önskar dig en trevlig fredag! :-)

    SvaraRadera
  20. Elin: Så heter mitt minsta barnbarn också, en fin liten Elin! Tack detsamma, trevlig fredag!

    SvaraRadera
  21. Ha en mysig kväll kram kram ♥

    Titta in till min blogg, jag har en utmaning.

    SvaraRadera
  22. Anneli: Tack, detsamma! Oh yes, ska kika in till dig! Kram!

    SvaraRadera