fredag, september 16, 2011

Service och Kontroll

Nu har vår bil varit på Service.
Det är skönt att fixa till sådant innan Besiktningen.
Det är roligare att få Godkänt än en Ombesiktning, som tär så mycket mer i både verkstadskostnader och tid....
Bra!
För snart, kanske redan i morgon, ska vi ut och åka lite längre, fast försiktigt..
Men för mig har det inte alltid varit så. 
När jag bodde ensam med barnen, det är nu länge sedan, så åkte jag till Bilbesiktningen med hjärtat mer eller mindre i halsgropen och hoppades på godkänt. 
Ibland blev det anmärkningar och bilen fick lagas och ombesiktigas.
Och jag hade dåligt med pengar.
I samband med en sådan besiktning skrev jag en dikt: Klick!
Rätt kul att kolla gamla skrifter....
Idag Fredag ser det ut att vara soligt och fint väder, så vi gör nog en picknick, alltså vandrar ut med Ryggan fylld med lunchpaket, och avnjuter den i Guds Fria Natur!
Saxat ur Nya LidköpingsTidningen: Stängning hotar Hovby Flygplats:: Klick! Alla vill ha den, men ingen vill betala!
Polisen har inensiva kontroller denna veckan, det är hastighet, bilbälten, drog- och rattfylleri.


Fråga: Brukar du sänka farten vid fartkamerorna?

14 kommentarer:

  1. Då önskar jag er god tur!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Znogge: Tack för det, kram!

    SvaraRadera
  3. Jag brukar sällan behöva sänka farten vid fartkamerorna, eftersom jag inte brukar köra för fort. Kram!

    SvaraRadera
  4. Den goaste fredag skall omsluta dig, bil och make.... Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Ja det är tufft att vara ensamstående mamma! Man får lära sig njuta av det lilla i vardagen! Men visst gråter hjärtat i bland att man inte kan ge sitt barn allt man vill..Om jag sänker farten? hadde jag haft körkort! Då hadde jag gjort det! Har inte kört själv på 20 år! HEHE KRAM

    SvaraRadera
  6. God Morgon Gerd!!

    Hoppas bilen går igenom besiktningen utan några krusiduller!

    Jodå, det händer att vi sänker farten vid fartkamerorna. Det är så dyrt att bli fotograferad där ;)

    Hoppas att ni får en riktigt skön och fin helg!
    Kramisar

    SvaraRadera
  7. Ja det var nervöst när man skulle besiktiga bilen..dikten var bra..med ett lyckligt slut :)
    Både besiktning och tandläkare känner man lycka utav när man går ifrån..NÄR och OM allt gått smidigt
    Ha en fin dag i solen ? här skiner den.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Bilbesiktning är bra. Då vet man vad man skall åtgärda. En gång när jag o mellanson satt och vänta på att köra in lyckades han bryta av backspegeln så käckt..Han hade armar och ben som en bläckfisk i den åldern..Fy va jobbigt. Men Gubben där var snäll o sa att det får ni fixa utan anmäkning. Ingen bil nu geddan.. Har inte råd. Men lånebil då o då..Bless

    SvaraRadera
  9. Mmmmm mysigt med mat i det fria om vädret är sol!! :)) & spännande med er resa! ;)
    Kram i det vackra höstvädret!♥ /Lena

    SvaraRadera
  10. Tack snälla ni alla för kommentarer!
    Piedra, Kaisa, Paloma, Marit, Bling, Bless och Lena!
    Jag har inte haft tid med datorn idag, och just nu lagar vi en supergod rätt i ugnen, alldeles egen tillverkning!
    I morgon är en ny dag och då hörs/skrivs vi!
    Inga poliser ute som haffade oss idag *ler*.... vi körde så försiktigt, så.
    Och jag uppskattar verkligen "det lilla" i vår sköna värld.
    Kram för resten av fredagkvällen!

    SvaraRadera
  11. Att besiktiga bilen va som att gå till tandläkaren huuua så läskigt de va.
    Jag skällde på dom varje gång dom slog på min lilla bil o sa att de inte va konstigt att den gick sönder.
    Nattiskram ♥

    SvaraRadera
  12. Nette, Anneli och Sofia:
    Tack så mycket och God morgon alla mina Vänner!

    SvaraRadera