tisdag, september 20, 2011

Ovanför vår säng...

Idag vet jag inget särskilt som händer... ...jo, Blodprover.
Och Igår var en Vanlig dag, efter en Intensiv Helg.
Själen måste hinna ikapp Kroppen.
Det är alltid roligt att träffa fina familjen Fotografen!
Jo, vi var där och hämtade hem våra Brudfoton. 
Så roligt. Och en Fin Tavla i Canvas blev det att hänga upp i Sovrummet över vår Säng. Med oss på, på vår Sommaräng!



Så här känner jag mig, som en katt. 
Med glasögon, hihi...
Vill nu snart träffa mina fina Barn...
Och igår lagade jag Kalops med Purjolök, Morötter och Rödbetor.
Grönsakerna är så billiga nu, så det får bli mera Höstgryta!
Nyttigt!
Och Smöret, det äkta svenska, tar snart slut i affärerna. Det är inte klokt! Ska vi i Sverige behöva köpa tyskt och finskt?
 Vad tycker du???

20 kommentarer:

  1. Man kan verkligen hoppas att det som kan tillverkas i Sverige också gör det!

    SvaraRadera
  2. Tycker bäst om att köpa närproducerat, men vad ska man göra om det tar slut? Tycker den här fettdieten har blivit helt hysterisk. Jag använder lika mycket eller lite smör som jag alltid har gjort. Kram!

    SvaraRadera
  3. Kurt "Fido": Ja, det är sorgligt så det har blivit med mycket! Tänk bara på Saab-bilarna.....

    Piedra: Jo, jag tycker nog också att det blivit hysteriskt med massa olika "bantningsprogram".
    Bäst äta varierat och lagom, tycker jag. Vi använder smör i matlagningen, aldrig direkt på brödet, utom i bakningen, då. Och det räcker.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Nej det ska vi verkligen inte behöva göra. Skandal säger jag!

    SvaraRadera
  5. Åh .. Smöret jaaaa ... DU SKA JU INTE PRATA MED DET !! hihi :)

    Använder för det Mesta OlivOlja ...
    Men Inget går upp emot Bregott Med Havsalt ....

    SvaraRadera
  6. Varför tar smöret slut? Jag har inte hängt med riktigt.... Blir det hysteri som det alltid är för något, så gör jag raka motsatsen. Jag är som kärringen mot strömmen säger mina vänner.... Idag blir allt väl.

    Kram fina du ♥

    SvaraRadera
  7. Znogge: Skandal med smöret, japp!

    Nette: Nä, fast tyska kan jag ju, men inte finska, haha!
    Vi använder både smör och olivolja, lite olika så där...

    Kaisa: Jo, det är inne med feta dieter, och då - ja, då... då tar smöret slut!
    Javisst, idag är allt eller iaf blir allt väl. Kram!

    SvaraRadera
  8. Grönsaker är gott!
    Jag läste också om det där med smöret. Det har blivit väldigt populärt med smör pga alla kockar på tv:n o.d.

    Önskar er en jätteskön dag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Marit: Jaså, är det TV:s fel, fniss... med smöret? Vi har använt äkta smör i åratal, det är det bästa, plus en del olivolja.
    Tack, det blir en vilodag idag, känner jag! Kram.

    SvaraRadera
  10. Idag är en ny dag för oss alla. Tar en nytt andetag och hoppas att den skall ge mer lugn..För er med. Javisst är det sjukt med smöret. Jag använder helst äkta smör. Nu i veckan hade x-tra pris på smör och när jag kom till hyllan så var det en lapp som talade om att det inte fanns smör kvar på mejerierna..Jaha bara att köpa margarin med transfetter uuäk...Bless

    SvaraRadera
  11. Bless: Tänk, att förr så använde min mamma bara Milda margarin! För längre tillbaka var det väl Pellerins, eller nåt?
    Ja, det gäller att andas lagom. Inte göra mer än kroppen vill.
    Så skönt, att jag slipper ringa jobbet och sjukanmäla mig........ ;)

    SvaraRadera
  12. I helgen som varit gjorde jag kåldolmar. Rotfrukterna är billiga nu så självklart passar man på och köper in... Kram!

    SvaraRadera
  13. Men, jag förstår inte varför smöret skall ta slut, bara för att det är inne med feta dieter? Så varför tar smöret slut?????????? ♥

    SvaraRadera
  14. Simona: Så gott som det är med rotfrukter och så nyttigt! Kåldolmar!!! Åh! Kram!

    Kaisa: Tja, det är väl färre bönder och färre kor, dessutom är det inne att äta äkta råvaror och så har vi det här med LCHF-dieten....

    SvaraRadera
  15. Smör ? Ta slut ? I know nothiiiiing =)
    Ha en mysig kväll kram kram ♥

    SvaraRadera
  16. Anneli: Kanske bäst att know nothing, för det är så dumt, så... smör, ska väl finnas jämt!?!
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Men greddisen, vart har alla kor då tagit vägen? Det börjar kännas som om vi har: "sålt kon och tappat smöret" hi hi hi..... Godnattkram hi hi ♥

    SvaraRadera
  18. Kaisa: Jaa, ingen lönsamhet för mjölkbönderna längre, antar jag! Kram

    SvaraRadera
  19. Mysig katt, härligt.
    Vi var och handlade igår och då var smöret slut i den affären. Tråkigt.
    Bättre vore om vi använde Svenska varor, det skulle gynna våra egna.
    Hoppas att det gick bra med proverna.
    Kram till er två, och ha det bra.

    SvaraRadera
  20. Optimist: Det är bedrövligt att svenska kvalitetsvaror ska ta slut! Hit kommer tyskarna och fröjdar sig i svenska äkta goda livsmedel... så det kan bli, vi borde väl vara självförsörjande i Sverige! Kramkram.

    SvaraRadera