fredag, september 02, 2011

Magiskt!

Allt är magiskt hos oss...
Bredbandet är seeeegt så jag blir knas.
Igår när vi satt vid datorerna här i husvagnen och jag skulle ladda ner mina foton för dagen, utan att vara uppkopplad, vad gör jag då, i hastigheten?
Jo, puttar till glaset med dricka i, så det åker ut över bordet, på Pusselbits dator under och i, så den la av.
Suck.....
Ser du stenarna här bredvid? Har du varit där?
Ett sådant där attraktivt ställe där man kan förlova sig och liknande...
Jodå, vi tog en liten biltur, som sträckte sig ända från Borrbystrand till Ystad. Åkte in vid Sandhammaren och gick på en stor, verkligen stor och bred fin sandstrand! Sen marsch till Fyren och tittade.
På det var vi till Kåseberga och Ale Stenar. Gick där i sol och blåst! Inget regn!
Sen blev vi hungriga och åkte in till Ystad och köpte oss libanesisk mat.
Senare på kvällen var vi inviterade till våra goda tyska vänner Dieter och Margot.
Dom bjöd på varmrökt lax inhandlad på Rökeriet i Simrishamn, och efterrätt Vaniljpudding med äkta Hallonsås!
Idag drar vi vidare, dit näsan pekar, och detta har jag nederskrivit frånkopplad alla ogina och giriga operatörer, så NU får vi se när jag trycker på Knappen SÄND, om du får detta till dig genom Etern, eller heter det kanske Cybern?
Alla mina foton, dom ska jag kolla hemmavid.... osalig och salig röra och ordning!
Nu har jag Semester! Kram på er alla Tappra och Fina läsare!!!

12 kommentarer:

  1. Jo då, nog kom inlägget in allt. Ale stenar... ja, där var jag också i juli. Vackert som sjutton där, men blåsigt! Kram!

    SvaraRadera
  2. Men så tokigt med datorn, fick ni i gång den igen? Fick mig en tankeställare, skall kanske ta bort kaffekoppen. Ha det så gott! Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Ha raldrig varit i "Wallanders trakter" Ystad hehe..Hoppas att de ordner sig med lappen..Trist..har hänt här med..Go fortsättning på semestern..Bless

    SvaraRadera
  4. Visst har jag varit där! Å ätit från rökerier också minsann, ute vid vattnet på en sten :-)
    Då är ni väl i trakterna av systrarna Annorlunda och deras kakbuffé? testa den om ni kan.

    SvaraRadera
  5. Det är lätt hänt att man välter ut dricka på datorn. Ha en fortsatt fin semester:)) Kram

    SvaraRadera
  6. För 2 år sen har jag för mig att det var, tillbringade vi 2 veckor runt i och omkring Ystad, besökte platser som tidigare hade varit okända även för oss, bl.a Ale Stenar. Hela Österlen med dess omgivning måste vara en av mest sevärda platser som finns i hela Sverige

    SvaraRadera
  7. Lätt gjort spilla över. Ska nog tänka mig för.

    Ha det fortsatt mysigt med era upplevelser.

    Trevlig helg. Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Så roligt att åka omkring som ni gör och hitta spännande platser att se. Men, nej, jag har inte varit där.
    Så synd med Pusselbits dator. Torkade det upp och fungerade igen, eller? Det kan vara besvärligt med kaffe i datorer.
    Kram och trevlig helg.

    SvaraRadera
  9. Jag har varit vid Alestenar flera gånger och flugit förbi ännu fler! Hoppas datorn klarade sig och att ni lär er mycket på turen samt vet att vädret blir fint till helgen! Jag skall nog till Jönköpngsflygplats på söndag!

    SvaraRadera
  10. - Varför häller du vatten i datorn?
    - För att kunna surfa på Internet! hi hi.... :( ♥

    SvaraRadera
  11. Piedra: Ja, jag håller med, vackert men BLÅSIGT!
    Kaisa: Hihi, gick inte att surfa på den vågen, nä, laptopen gick inte igång på strömmen.
    Bless: Jag har varit i Ystad för 20 år sen, kul att återse Österlen med omgivningar!
    Marlene: Vi gjorde så många saker som vi orkade, oh ja!
    Simona: Det är lätt hänt att spilla, ja, fast det var första gången för mig.....
    Tony: Ja, jag håller med, EN av dom vackraste platserna i Sverige...

    SvaraRadera
  12. Kurt "Fido"... den "gamle" hrrrm - datorn - klarade sig INTE! Men, det finns några till i maskinparken! Vi får se om vi hinner Jkp flygplats!

    SvaraRadera