lördag, september 10, 2011

Laddade ner.....

Jo, Igår var vi stadda på Vandring.
Vi gick en av lederna på Källstorp.
Solen sken, det var ett härligt Septemberväder!
Vandringen tog 1,5 timme och vi var mer än nog nöjda.
Det är sådant som berikar vardagen, lite grand av att lämna väggarna för att ge kroppen nytt liv och andas ny luft.
Jag tycker det har varit ont om fjärilar denna Sommaren. Här fick jag äntligen fatt på en liten en, man får jaga motiven....
Jag provade att ladda ner bilderna på min nya stora laptop denna gången. 
Det funkade. Mycket lättare än på min MiniPC.
Fler bilder finns i "MinaFoton"!
Idag är det Lördag. 
Vad göra då?check...........blankt..........check.
Hakuna Matata!

14 kommentarer:

  1. Greddisen, idag är Maria Montazami på mitt varuhus så jag tänkte kanske gå dit och titta på henne, ha ha ha, kanske ta ett foto, vi får se... Annars kanske jag åker med en väninna ut till ett naturreservat, och bara går där och andas natur.... Det kanske är bättre en att stå och trängas bland läppstift...

    Fjärilskram, tittar på dem sen.... ♥

    SvaraRadera
  2. Du har rätt, jag har också saknat fjärilar denna sommar, märkligt. Du fick en fin bild. Härligt att kunna vandra ut och se nya vyer, det berikar både kroppen och själen, känns det som.
    Kram till dig och pusselbit med en förhoppning om att allt är bra.

    SvaraRadera
  3. Optimist: Tack! Oh, ja... vi försöker gå ut i naturen så mycket som väder och kroppsfunktion tillåter! Kram!

    SvaraRadera
  4. Kaisa: Men! Vad kul! Ja, naturen föredrar ju jag framför sminket, haha!
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  5. Morsning!
    Att det har varit ont om fjärilar håller jag med om. Jag tror att det beror på det regniga vädret. Och sen har det inte varit så varmt heller. Fin bild.

    Sv. Ja tack, jag har sovit som en stock inatt. Underbart härligt. Då kanske det blir något gjort här hemma. Sånt där som är så tråkigt: städning, putsa fönster mm.

    Javisst är den lilla ön fin. Där har jag haft det mycket skönt. Badat och simmat och fått krafterna tillbaka. Dock inte så mycket i sommar.
    Ha en fortsatt skön dag!
    Monica

    SvaraRadera
  6. Fin fjäril! Men visst har det varit ont om fjärilar i år!? Har dock ingen aning om varför. Efter fyra dagar på underbara Österlen var det inte så kul att komma hem till alla måsten. Får sätta igång och beta av lite snart. Kram!

    SvaraRadera
  7. I våras såg jag en hel del fjärilar men sen har det inte varit så mycket. Däremot har det varit mycket mal och insekter där jag bor..Och tvestjärtar av all fukt..Må väl Bless

    SvaraRadera
  8. Vad ni än gör av lördagen så hoppas jag att den blir fin!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Monica: Ja, det där med fjärilar är vi väl överens om de flesta, dom har vi saknat! Och din ö verkar ju förtjusande! Ha det gott med stöket, kram!

    Piedra: Ja, att ha det bra och vara hemifrån... lite surt kommer det efteråt, men dock har du fina minnen! Kram.

    Bless: Jag har INTE saknat myggor och knott, är väl förskonad, dock saknar jag alla fjärilar, och tvestjärtar (rävsaxar sa jag som liten) de e blä! Må väl.

    Znogge: Jotack, vi gör en hel del *ler* mums i ugnen! Kram

    SvaraRadera
  10. Det är så skönt att röra på sig ute i naturen.
    Det är som medicin till själen och kroppen.

    Både här och på landet har vi haft fjärilar. Sen beror en del säkert på också vilka blommor man har osv.....

    Ha en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Marit: Japp, det är gott för kropp och själ.
    Jaså, ni har haft fjärilar! Tack, vi gör vårt bästa, kram!

    SvaraRadera
  12. Hoppas att ni har haft en fin dag. Kram!

    SvaraRadera
  13. Simona: Tack, den har varit varm (i ugnen)...... Kram!

    SvaraRadera
  14. Du är en så skön naturmänniska, gillar verkligen dina små berättelser om era utflykter. Nu ska jag också försöka hinna komma ut innan sommaren är helt slut! ( Se....jag bjöd visst på ett rim)
    Skämt åsido, jag håller med dig om att fjärilarna blir mer sällsynta. Vad beror det på? Använder vi för mycket bekämpningsmedel kanske?
    Ha en jätteskön fortsättning på det som är kvar av helgen, kram!

    SvaraRadera