torsdag, september 08, 2011

JULA

*Jag publicerar här ett foto från vår tyske vän Naturfotografen Dieter Osterodt. 
Som nyligen varit i Sverige ett par månader. 
Så vackert!!! Klick!
*Fotot symboliserar för mig Vila och Ro.
*Vad gjorde vi igår? Jo, vi tog en Improviserad tur till JULA i Skara.Klick! 
För 30 år sen startade JULA som ett rent Postorderföretag, men fr.o.m. September nu i år har Postorderverksamheten upphört!
Men, så billigt det är att handla där, otroligt, och affärerna är spridda över landet!
*Alltså, det är nästan skrattretande sjukt, när man kan hitta ett jättebra KvalitetsRegnställ med jacka och byxor för 79 kronor! En StålTermos för 30 kronor....  o.s.v. 
*Vi avvaktar bättre Väder, för att se om vi kan finna Glädje i att åka ut med fina Husvagnen! Inte roligt att åka ut i regnrusk med medhavda cyklar som inte kan prövas. Så var det med Skåneresan, dom hängde där bak i lugn och ro...
HAKUNA MATATA, Carpe Diem!

18 kommentarer:

  1. Härligt när man kan fynda så! Mitt senste regnställ kostade 700 och var uselt :-(

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tillhör fortfarande Vårgårda Pingst. Hur länge sen är det du var med där. Jag och min familj flyttade dit i början på 80 talet. Men tillbaks till Småland i slutet på samma årtionde. Roland Johansson var föreståndare då. Jag gick under namnet äggbert Osså

    SvaraRadera
  3. Znogge: Ja, jag är van vid att regnställ är dyra! Kram

    Osså: Oj, då.... det var längesen. Senast var nog 1968, tror jag. Flyttade hemifrån ganska tidigt.

    SvaraRadera
  4. Fynda är kul! Här har jag infört köpförbud på mej själv. Först ska jag sälja av en massa innan jag får köpa nytt. Det är inte så lätt att stå emot faktiskt :-)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Vackert foto!

    I Jula kan man hitta mycket bra saker och billigt som du säger också.

    Här har vi svalt idag och solen försöker att titta fram lite. Hoppas bara att det är uppehåll.

    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Marit: Tack, säger jag å Dieters vägnar!
    Här är inget vidare nu vad betr. vädret. Det skvätter lite uppifrån och molnen hopar sig, vi ville ut med hv, men men...... nä.
    Görgott inomhus och finns vandringar att göra ändå!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Ja.. vädret är inte det bästa! Men mellan skurana ar vi rätt så skönt! Men det blåser ordentligt mellan varven! Vilken vacker blomma!Det är så vackert och rogivande med blommor! Ha nu en fin kväll kram

    SvaraRadera
  8. Jula har vi haft länge i vår stad, en bra affär ;)
    Jag som tycker de är sååå mysigt när det regnar på taket i en husbil/husvagn! får gärna regna på våra turer, så olika vi är he he.. ;)
    Kramelikram & fin fortsättning på dagen!♥ /Lena

    SvaraRadera
  9. Marlene: Jag har också köpförbud på kläder. Jag köpte inget, bara konstaterade!
    Paloma: Blommor är fint! Och här är det vx väder som 17! Men, jag har installerat nya program i min supernya fina laptop nu! Kram

    SvaraRadera
  10. Hej på dig, tittar in med en kram bara....

    SvaraRadera
  11. Kaisa: Tack, och kram tbx!!

    SvaraRadera
  12. Lena: Nä, ibland kan det vara mysigt med regn på husvagnstaket, men man vill ju UUUT, inte bara sitta inne! Tillfälligt regn är en sak, hehe... olika, ja! Kram!

    SvaraRadera
  13. De var billigt för ett bra regnställ ..något jag inte behövde idag :)idag har det varit sol..och det kan man behöva
    Kram

    SvaraRadera
  14. Bling: Jepp, det är bättre med solparasoll! Kram

    SvaraRadera
  15. Regnat har det gjort varenda dag nu i September.
    Det skulle va skönt med lite sol i stället.
    Jula har bra priser. Ibland hittar man fynd!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Simona: Ja, trött på regnandet, det lixom förstör humöret, fast man inte vill, vill ju vara optimist för 17!
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Hej hopp. Nu äntligen orkar jag lyfta röven o kika runt till er.
    Hoppas allt är bra. Trevlig helg. Kram kram ♥

    SvaraRadera
  18. Anneli: Det var på tiden, hahaha! Skämt... kul. Allt är bra, tack! Kramkram!

    SvaraRadera