måndag, september 05, 2011

28 uppdateringar

*Strax innan vi gjorde vår Semesterresa till Skåne, så köpte jag mig en ny stor laptop av märket ASUS. 
Det var ett förmånligt pris inför "Skolstarten" och jag kunde inte låta bli, min första stora laptop står här som ett skrälle med trasig skärm, och min lilla söta röda MiniPC, är just vad den är, väldigt minimal.
*Satte igång den nya och gjorde Återställningsskivor, samt kollade lite lätt att den funkade.
*Sen har den stått här alldeles Solo tills vi kom hem igen efter en vecka.
*Startade den igår.
28 uppdateringar! Det är ju inte klokt!
*Näe.... tänk om man skulle uppdatera bilen varje gång man startar den? Om den står en vecka på en P-plats på Flygterminalen och så vi kommer tillbaka igen efter att ha varit utomlands, skulle bilen då kräva 28 uppdateringar?
*Nä, nu blev jag trött...
*Igår gick vi en förnämlig Vandring på Kinnekulle upp till Stora Salen. Underbart!
Där la vi oss ner på bänken och tittade upp i Trädkronorna och bara lyssnade på Vindens Sus.
Att Bara Vara. 26 Graders Värme.
*Idag så Regnar det. Dagsregn. 17 Grader. Brrr, kallt.


Dagens fråga:
Vilket är ditt bästa minne från årets sommar?

13 kommentarer:

  1. Bästa minnet måste nog vara vistelsen på Nåttarö, så avkopplande har jag inte haft det på många år... Lycka till med datorerna.... Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Roligt med ny dator :) men uppdateringar är tråkigt..men kanske nödvändigt.
    Min syrras bröllop förstås :) och när jag och sonen var på Ringo Starr
    Kram denna regniga Måndag

    SvaraRadera
  3. Nej, bo där skulle vi inte vilja. Bara på senester och då på en oexploaterad ö, som vi var på. Men mitt i huvudstaden med all trafik, stooort NEJ.

    Går inte heller med en sjukdomen som Jaja har. Skulle man få ringa ambulans skulle karl kola av innan en ambulans hann fram i tid. Trafiken är enorm.

    Kraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  4. Mitt bästa sommarminne, eller kanske bästa känsla var när jag insåg att vi faktiskt var färdiga med alla renoveringar. Så otroligt skönt!

    Hoppas du får en fin vecka och ha kul med nya datorn :-)

    SvaraRadera
  5. Dagens svar: 1v vistelse i Tystnaden..Blessings

    SvaraRadera
  6. Uppdateringar... Det är både på gott och ont. Ibland så ställer dom bara till oreda i datorn. Men man "måste" väl ha alla dessa uppdateringarna.

    Det bästa i sommar var när vi har varit på landet!
    Ingenting slår det =)

    Visst är det skönt att bara vara ute och lyssna på naturen? Det är skönt!

    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Uppdateringar är tråkiga men oftast nödvändiga. Sedan kan man fundera på om man vill ha alla onödiga program som är inlagda på datorn. Vi brukar plocka bort en hel del. Lycka till med nyanskaffningen!

    Mitt bästa sommarminne var nog trots allt resan till Turkiet! Sol, värme och bad...

    Kram

    SvaraRadera
  8. Mitt bästa minne! Är helt klart resan till Side i May! Det var helt underbart! Vi längtar tillbaka både skrutt och jag! Ha en fin kväll! kram

    SvaraRadera
  9. Tack för grattis hälsningen! Mitt bästa sommarminne är nog att vi här i Skellefteå fick ha ett sådant fint och varmt sommarväder i år. Kram

    SvaraRadera
  10. Hej och God Kväll dagens Flitiga Kommentatörer!
    Jag var jättesugen på vad ni skulle skriva som Sommarens Bästa Minne...
    Kaisa: Jag förstod att Nåttarö var en stor hit!
    Bling: Din syrras Bröllop och Sonen och du på Ringo Starr!
    Anki: Jag läser varje dag DIN upplevelse denna sommaren!
    Marit: Tiden på Landet!

    Blessing: Tystnaden (acceptererad som härlig)...

    Marlene: Alla renoveringar! Skönt!
    Znogge: Turkiet-resan!
    Paloma: Resan till Side!
    Simona: Tacksamhet över fint väder i Skellefteå!

    SvaraRadera
  11. Tusen TACK för alla era frimodiga och sköna kommentarer!
    OCH, vad tror ni, var Min Sommars Höjdpunkt?

    SvaraRadera
  12. Marlene: NATURLIGTVIS! säger jag och ler stort!!!

    SvaraRadera