söndag, augusti 14, 2011

Yoga och Fågeldansen!


SKÖNA SÖNDAG, GOD MDDAG!


Detta är en Sommarbild för länge sen...
Kortet taget på semester i Danmark. 
Jag försöker träna än idag, men med tanke på ryggen numera, så lite mer försiktigt....
Jag gör en blandad Yoga med lätt Styrketräning, med enbart lämpliga rörelser för mig.


Nedanstående videoklipp illustrerar Fågeldansen, den var ju jättepopulär för flera år sen! Kan det ha varit 1982?
Tokiga Gymparörelser var det Absolut!





Ha en skön MotionsSöndag, skulle det Regna, går det bra att gympa inomhus, eller hushållsarbeta, eller något annat, Baka Bröd!
Det gjorde vi i förmiddags! Mmmmm..... så hjärtans gott!
Och så fint det blev till Lunch, sen... och därtill Yoghurt Naturell med självpåströdd Kanel och Strösocker
Supernyttigt!!!





6 kommentarer:

  1. Jag är dålig med detta att hålla igång med gymnastik. Du är duktig du som är enträgen.
    Fågeldansen, jo den var hurtfrisk och klämmig, men var var gubbarna?
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Optimst: Du håller ju igång med MorgonPasset varje dag!!! Det gör inte jag. Vi är nog lite enträgna båda två här hemma/ute med att göra Någonting som kallas Träning. Kram!

    SvaraRadera
  3. Fågeldansen kommer jag ihåg. Min motion blir väl alla dessa promenader jag tvingas göra när man inte äger en bil... och det är gott nog... Kram!

    SvaraRadera
  4. Simona: All vardagsrörelse blir också till motion och att promenera är fint. En gång i tiden ett par år ägde inte jag någon bil, fick ta cykeln till allt och reguljära kommunikationer. Kram!

    SvaraRadera
  5. Att röra på sig är bara nyttigt, annars kan man bli liggandes på sofflocket och det är nog inte så bra :)
    Jag har gymppat idag med fönstertvättning, varmt blev det. Nytta med nöje =)

    Natti natti och sov gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Marit: Ja, vi måste se till att komma ut idag! Även om det regnar, man MÅSTE röra på sig! Kram!

    SvaraRadera