söndag, augusti 28, 2011

Plocka vildäpplen

Det är fint att få tag i vildäpplen. Dom är syrliga och goda att göra äpplemos på.
Vi brukar dra oss dit där vi vet att dom finns och släpa hem en eller annan kasse.
Det gäller bara att ha socker och ett gott humör hemma så syltar det sig så fint i våra sparade honungsburkar!
Billigt. Och Gott. Utan tillsatser av vare sig det ena eller det andra.
Från det ena till det andra, så är vi ute och åker lite. Därför är inte jag lika tillgänglig på datorn, så lite mer begränsad mingling. Kommer att berätta i sinom tid vad vi gör! 
En sak är säker, här regnar så in i bomben MYCKET, men jag tror att det har åskat och regnat lite varstans i Sverige. Den kvava värmen som kom så plötsligt behövde er urladdning!
Efter regn kommer sol!
Vad blir höstens höjdpunkt för dig?


"Det enda jag har emot den svenska sommaren, är att den infaller så sällan."
Staffan Lindén

11 kommentarer:

  1. Jag tror att höjdpunkten blir sköna promenader vid stranden om vädret skärper till sig!

    Kram och fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Håller med Staffan Liden. Ha det gott! Söndagskram

    SvaraRadera
  3. Instämmer med Staffan Lindén! Här har inte ens varit någon sommar i år; det har varit höst hela "sommaren". Höstens höjdpunkt? Hm, zumban kanske? Eller en annan kurs. Eller så blir det ingen höjdpunkt; det vet man inte förrän efteråt. Kram!

    SvaraRadera
  4. Hösten höjdpunkt? Hm, levande ljus och promenader. Vackra färger som kan inspirera en till mycket. Varma soppor, nygräddade våfflor med hjortronsylt och trevligt sällskap. EN lång kram som når dig vart du än befinner dig! ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Hejhej..jaså ni tuffar runt lite..Längtar efter höst. Gillar allt med höst utan stormar. Bless

    SvaraRadera
  6. Znogge, Simona, Piedra, Kaisa och Bless: Nu fick jag en liten stund vid Mini-PC:n men snart tar strömmen slut....
    Tack för alla uppslag om höstliga äventyr. Jo, man får försöka att planera positivt!
    Det är gudagott att tuffa runt. Kram!

    SvaraRadera
  7. Höjdpunkten för mig i höst!? då måste jag säga sluta röka! hoppas ni harhaften fin helg! I Morse regnade det här! Men varit uppehåll nu på dagen! KRAM

    SvaraRadera
  8. Paloma: Tack vi har en fin helg... och fortfarande! Ja, bra att du slutar röka. Kram!

    SvaraRadera
  9. God natt alla fina! Vi är på ett ställe med lite dålig uppkoppling, så jag lägger ihop locket på minipecen. Kvällen är underbar och skön, utav allt regnande så blev det en avkopplande vacker kväll!

    SvaraRadera
  10. Kanske en RIKTIGT bra golfrunda! Om några månader fyller min "kvinna" år det blir väl en höjdpunkt! Snart kommer tomten fast då är det (kanske) vinter?

    SvaraRadera
  11. Kurt "Fido": Hejhej, ja anledningar att fira det ska man ha, och jag är själv decemberbarn och fyller något jämnt visst, ja jag fyller jämt år, haha!

    SvaraRadera