torsdag, augusti 25, 2011

På en byväg.....

Nej, det var på vår cykeltur på banvallen i förrgår!
Jag har lagt in några fler foton på "MinaFoton", det är bara att kika.
Just denna bilden har jag lagt in som bidrag i en fototävling i "PC för Alla". Jag är ingen tävlingsmänniska, men men... testar lite.
Igår var jag och klippte mig, sen till körkortsfotografen och sist till passpolisen. Där tog dom nytt foto - enbart digitalt - och utan glasögon. Dessutom fick jag lämna fingeravtryck - för första gången i mitt liv! 
Allt detta för att jag bytt efternamn! En tusenlapp sprang lätt iväg....
Igår cykling, sen trappspring i tvättstugan, det var min motion.
Idag strykning av tvätten och sen ??? 
Packa pappa pekkas kappsäck, eller hur det nu var.......
Detta var gårdagens fråga i den lokala tidningen:
Vilken träningsmetod gillar du bäst?


Den som försöker springa fortare än tiden
får fotbesvär.
Österländskt ordspråk



21 kommentarer:

  1. Den enda träningsmetod jag tycker om är dans. Just nu zumba. Oj oj, är det så dyrt att bara skaffa nytt pass? Jag vill ju ta tillbaka mitt flicknamn, men då måste allt bytas, och det blir både dyrt och besvärligt, så det har inte blivit av än. Kram!

    SvaraRadera
  2. Piedra: Nytt körkort 150 kr, fotografering 199 kr, nytt pass inkl. digitalt foto 400 kr. Där har du 750 kr direkt. Nu gick jag ju till frissan också = 370 kr.
    Dans är ingen dum motionsform! Kram!

    SvaraRadera
  3. Oj vilket vackert foto du tagit! Vinner du inte med det så!? lycka till! Håller tummarna! Bästa träningsmetoden? för mig är det nog Stavgång och cyckla! Som gäller! Fick du lämna fingeravtryck? varför?
    kram

    SvaraRadera
  4. Paloma: Det är dom nya EU-reglerna nu, med fingeravtryck! Allt för identifiering!
    Stavgång och cykling, där har du mig i ett nötskal också! Kram!

    SvaraRadera
  5. Ja va kul att du skickade in bilden, jag håller tummarna.
    Simma har jag gjort..men inte på länge men det... och promenera trivs jag bäst med.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja, idag får man lämna fingeravtryck, nu görs ju allt i ett när man tar passfoton... Stretch, promenader är det som passar mig.... Kram denna dag.....

    SvaraRadera
  7. Vackert foto! Jag håller tummarna så det går bra för dig i tävlingen :)

    Ibland så flaxar pengarna bara iväg.
    En tröst i vissa sammanhang är om man slår ut summan på alla år som man har körkortet, passet o.d., då blir det inte så mycket om dan ;)

    Ha det gött!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Marit: Tack! Ibland flaxar pengarna, helt visst (vist) och sant!
    Jodå, bara det att jag fick nytt körkort redan för 3 år sen, då jag tog om det p.g.a. ny behörighet (tungt släp)... men nu ska jag inte släpa så mycket mer tungt än husvagnen....
    Nu går vi ner i källaren en stund och röjer.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Vilket vackert foto du har tagit!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Fingeravtryck jaha :)..Det fick inte jag göra förra året när jag skaffa pass. Men de e la bra. Mindre bra med kostnaden..Kram Bless

    SvaraRadera
  11. Hej och tack för titten på min blogg...
    Jo det är min dotter som bor i Oslo som tecknar...
    Hon är arbetslös... jobbar åt ett bemanningsföretag.. hon är fritidsledare för handikappade, men jobbar nu på dagis i Oslo..
    Hon extraknäcker att teckna efter foton åt folk som är intresserade... Hon har ingen fast taxa utan man får lämna det man vill, brukar bli några hundralappar.... Och hon är duktig.. Hon har tecknat och ålat och drejat och sytt och virkat mm mm i hela sitt liv...
    Kram Neta!

    SvaraRadera
  12. Znogge: Tack! Kram!

    Bless: Säkert käckt och bra att passet är tillförlitligt, inga skumma typer här, inte! Men, för DYRT! Kram!

    Neta: Tösen verkar vara lik dig, du är ju duktig på handarbeten och dylikt! Ja, det var verkligen underbart tecknat av dottern, så LIKA, så snyggt! Kram!

    SvaraRadera
  13. Just nu är de promenader som gäller för mig, de är så skönt att komma ut. Sitter o väntar på att mamma ska komma hem så hon kan ta Teddy, sen går jag ut igen.
    Fin bild. Kram kram ♥

    SvaraRadera
  14. Anneli: Promenader är toppen! Det är bättre att gå fort än att springa, sägs det.
    Tack och kram!

    SvaraRadera
  15. Kaisa: Jag hann en kram till dig oxå! ♥

    SvaraRadera
  16. På en byväg om våren är det lerigt och dant.....
    fast så ser det inte ut på din bild! Natti natti från oss till er!

    SvaraRadera
  17. Kurt "Fido": Jag hann med en Natti natti till er också, och inte har det varit lerigt och dant i dag, inte! Vilken tur, för då köpte jag...
    Häpp, nu får vi slå igen löcket....

    SvaraRadera
  18. Vacker och rogivande bild!!♥
    Kram mitt i natten!♥ /Lena

    SvaraRadera
  19. Har också skaffat nytt pass och körkort. Dyrt byta namn. Du har stor chans i fototävlingen.

    Jättefina bilder. natta kram och ha en fin helg

    SvaraRadera
  20. Lena: Tack! Kram, ja då sov jag...

    Eva: Dyrt, ja. Men trevligt byta namn! Tack för uppmuntran angående foton! Kram!

    SvaraRadera