måndag, augusti 01, 2011

Mina Fina!

Två av Mina Fina Tre Barnbarn! 
Dessa Två på kortet är jag Mormor till! Tösen är 9 och pojken 13 år. 
Jag är Farmor till en cool kille oxå. En 11-åring.


Igår var det rena rama Tropikerna. 
Vi tog en lååång cykeltur, bara för att det är en skön motionsvariant med gratis fläktande vind. 
Först körde vi campingrundan, alltid kul att se vad camparna har för sig och vilka ekipage som dom har, allt ifrån små tält till stora jättebussar. 
Sedan styrde vi mot "älva" och kollade på båtar. ungdomar som fiskade och sen genom den blomstrande Stadsparken.
Vi satt sen ute på Balkongen hur länge som helst på kvällen. Bara njuta. Inte frysa.
Det är väl den där Medelhavsvärmen som skulle komma frampå - som kom igår... prognosen framöver visar kallare, molnigare och mera regn. Mississippi!
Jag tror dom gjorde rätt, dom nära och kära som stack till Kreta...
Våra tyska goda vänner letar väder uppåt Norrland till, kanske dom har tur?
Idag ska jag cykla ner till The Body Shop och "klaga" på en nattcreme som har härsknat. Sånt kan man bli härsken på, grrrrr... Intressant att höra vad dom säger, detta har hänt förr.
Nu har vi klivit in i Augusti månad... Juli gick så fort, men så hände det otroligt många saker! Så som Bröllop!

13 kommentarer:

  1. Att cykla när det är riktigt varmt är helt rätt sätt att bemästra hettan, hur konstigt det än kan låta. Fast det vet du ju redan! Visst är det skönt, att tyst glida fram genom sommarlandskapet på cykel och man hinner se och höra mycket - folk i trädgårdar som har very private klädsel och pratar lika private, haha!!
    Jag kan lova att de som besöker Norrland inte blir besvikna beträffande vädret.

    SvaraRadera
  2. Gomorgon!! Vilka fina barnbarn.

    Hoppas det gick bra byta cremen.

    Önskar dig en fin dag. kram Eva

    SvaraRadera
  3. Vilka fina barnbarn du har!!! Body Shops produkter har jag också haft problem med. Här är inte medelhavsvärme; här är tropisk hetta = varmt och klibbigt som sjutton. Kram!

    SvaraRadera
  4. Fina barnbarn som du har omslutit med ett hjärta.....Härsken Nattkräm? Nej Fy - Lämna tillbaka....
    Kan du förstå att det är den första augusti idag? Det kan inte jag!!!!! Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  5. Fina barn! kan riktigt känna din stolthet över dom!! ;)♥
    Jasså den har "härsknat", hoppas du får en ny!! jag har 2 Bodyshop shampon i båten, som alldrig tar slut! *skratt* dom har stått i den i några år nu, sommar som vinter, är lika bra och doftar fortfarande ljuvligt av Hallon och Jordgubb!!
    Kram och fin sol dag! /Lena

    SvaraRadera
  6. Fina barnbarn. Juli gick fort och augusti lär nog gå i lika hög hastighet. Kram

    SvaraRadera
  7. Mmm så gött med framtiden på bild. Det är ju rötmånad hehe..Kram Bless

    SvaraRadera
  8. Susanna, Eva, Piedra, Kaisa, Lena, Simona och Blessing:
    Tack för fina kommentarer, ja mina barnbarn är fina och goa, det är dom visst, det.

    Jag var till The BodyShop och dom tog tillbaka krämen utan prut. Jag frågade om hållbarhet och sista datum. Dom höll med om att det inte går att läsa ut av kunden, men att man själv kan märka upp när man öppnar en burk, och den ska förbrukas inom 12 månader och kan förvaras i vanlig rumstemperatur. Nu är det väl så att det är rötmånad.... min var iaf köpt i år så de så..... men jag fick tillgodokvitto, inga problem, och bra bemötande, det tackade jag för!

    Det var gott att cykla i morse. Sen har vi hunnit med mera.... berättar sen.

    Kramkram!

    SvaraRadera
  9. Ni håller verkligen igång! Cykling, promenader, sightseeing, bloggning, socialt umgänge osv osv. Full kräm, om man säger så. Men inte härsken...

    SvaraRadera
  10. Blandade Karameller: Gör vi? Håller igång speciellt mycket? Det händer att jag får den kommentaren och då brukar jag visa Pusselbit, "titta här, vi gör faktiskt mycket"....

    SvaraRadera
  11. Smyger in o önskar en god natt.
    Kram kram ♥

    SvaraRadera
  12. Hej Och GodMorgon...
    Va Äckligt med dålig HudCreme .. brrrrr skönt att du fick en ny ...
    Snart Avslöjjar jag en Välbevarad Hemlighet snart snart snart .....

    SvaraRadera
  13. Anneli och Nette: Nattakramar gillar jag, dom känns i sömnen *ler* och Hemligheter är också kul! Dålig hudcreme = äckligt, ja! Nä, jag tog ingen ny, jag köpte duschcrem och nåt annat lite för pengarna!

    SvaraRadera