onsdag, augusti 10, 2011

Man ska ha husvagn, eller?



Jodå, vår husvagn står och vilar sig på gården en bit härifrån.
Blänker och glänser så fin. Och inuti så solgul och grann i klädsel och gardin.
Vi avvaktar nästa tur igen....


Bryderi om Broderi!
Vi söker ett mönster på en broderad liggande väggbonad. Det ska vara en skata i var ända, som sitter på varsin gren och texten emellan är:
HWAD DET ÄR GOTT ATT LEFVA
FÖR DEN SOM SLIPPER SLITA OCH STREFVA
Jag har sökt tidigare på detta, frågat i handarbetsaffärer, men inte fått napp.
Någon som känner igen och kan tipsa?


Det ska va gött att leva, annars kan de kvetta....
Så därför så blev det lite extra gôtt i går. 
Rökt regnbåge med kokt potatis, hollandaisesås och grönsallad.
Efterrätt! Och det är den viktiga för Herr Pusselbit! Det blev hemmagjord Blåbärspaj gjord på äggdeg, med vispgrädde till! 
Någon som la sitt huvud på kudden, mätt och go´ och gla´? Mmmmm.....
Och Himmel och Pannkaka, vilken himmel och vilken stor gul Måne det var......

11 kommentarer:

  1. Ja, visst ska man ha husvagn! Vännen håller på att fixa vad det nu är som ska fixas på vår, och på lördag bär det förhoppningsvis iväg. Har tyvärr inget tips om broderier du söker efter. Kram!

    SvaraRadera
  2. Piedra: Klart man ska ha husvagn! Jodå.
    Vad kul att ni kommer iväg nu då! Kram!

    SvaraRadera
  3. Blåbärspaj mums va gott det lät. Husvagn har jag inte ..men låten är bra. Citatet var bra..men broderi vet jag inte nåt om. Ha det gôtt
    Kram

    SvaraRadera
  4. Bling: Pusselbits Farmor hade denna bonad hemma hos sig. Han ville gärna ha den uppsydd igen... Kram!

    SvaraRadera
  5. Men du kan ju brodera eller?
    Det är ju jättekul sysselsättning nu till hösten hehe..Ps! Jag skulle vilja äga en husbil..Tänk vilken frihet året runt..Bless

    SvaraRadera
  6. Mmm... så gott det lät!

    Kram och ha en fin dag

    SvaraRadera
  7. Bless: Jag kan brodera, men jag vill ha mönstret! Och Pusselbit kan inte rita upp det som det ska va!
    Nä, jag skickade ut en spåning ifall, nån... Kram!

    Znogge: Mmmm, maten var god, mmm. Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej och tack för inhoppet på min blogg. Du är välkommen tillbaka. Jag har skummat igenom din blogg och den är väldigt varm och positiv. Jag tittar gärna in igen.

    Kram

    /Åsa

    SvaraRadera
  9. Åsa: Tack, jag följer dig gärna och du är välkommen hit också! Kram

    SvaraRadera
  10. Hejsan!
    Vad mumsig och gott! Vilka rätter!
    Ja det ska va gött å leva,så visst och sant!

    Bonaden...nej,tyvärr..Hoppas någon vet...
    Man kan kanske "goggla"? Det säjer alla när man letar efter nå,hehe..
    Ha det gott idag med och alla dagar.
    Kram

    SvaraRadera
  11. KeA: Bonaden, ja. Jag HAR googlat på detta, gör alltid det innan jag frågar, men det fanns inget. Och jag har bett affärer om tips och råd sedan flera år tillbaka. Någon "känner igen" men kan inte placera. Så jag hoppas på tips från cybern!
    Kram!

    SvaraRadera