lördag, augusti 13, 2011

Lidköpings Kultur & PorslinsFestival

Idag skulle vi ha gjort något helt annat än vad som det blev.
Vi skulle ha solbadat någonstans.
För solen strålade med hela sin glans.

Men datorerna krånglade, tiden rann iväg och molnen tornade upp sig.
Så, sagt och gjort, vi drog iväg på våra cyklar.

Först runt omkring på Campingen, sen bar det iväg till stan.
Och i stan, där var det fullt tjo och hej!
Det är Kultur & Porslinsfestival i Lidköping!
Klicka här!
Det är jättekul när stan bjuder på sig, med musik och uppträdanden!

Vi cyklade i 75 minuter, sen satte vi oss på balkongen, under markisen....
I natt ska det bli fullmåne, go vänner.

Jag har redan fått ett foto på månen av Herr Fotograf Dieter Osterodt. 
Aktas för vargar!
Eller galna kvinnor! Positivt!
(läste lite hos Blandade Karameller...)


Jag har här annars:
LEVNADSREGLER FÖR VARGAR
1. Ät
2. Yla
3. Ströva omkring emellanåt
4. Var trofast
5. Älska barnen
6. Tjut i månskenet
7. Spetsa öronen
8. Ta hand om benen
9. Älska
10. Yla ofta

Är jag i strid börjar jag med punkt 10.
Är jag fredlig kan jag börja med vilken punkt jag vill!

12 kommentarer:

  1. Tittar in en snabbis o önskar dig en härlig söndag.
    Dröm sött kram kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Anneli: Som bäst, tack tack kram kram!

    SvaraRadera
  3. Kikar in och önskar er en fin Söndag..nu är sonen hemma :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Bling: Så skönt, då! Tack och kram!

    SvaraRadera
  5. Festivaler kan va skoj också :) Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  6. Simona: Tack, vi försöker hitta det fina i denna gråmulna dag! Lite yoga blir det strax. Krm!

    SvaraRadera
  7. Roligt att Lidköping bjuder på fest. Det är alltid lite mer spännande om det händer något positivt. Förstår att ni njöt av balkong livet, efter en sådan cykelrunda.
    "Galna kvinnor" nja, bara halvgalen blev jag, fast mysingen tyckte ju hel, förstås.
    Kram till er två.

    SvaraRadera
  8. Optimist: Jo, det är alltid kul när staden bjuder på lite evenemang och stadsborna här är väldigt pigga på att sluta upp.
    Jag tror inte jag var mer galen är förut, haha... Kram!

    SvaraRadera
  9. Men en cykeltur är inte heller fel om vädret tillåter!

    Ha en fin söndag och kram!

    SvaraRadera
  10. Znogge: En cykeltur är ALLTID rätt, på något sätt... Kram!

    SvaraRadera
  11. Ha en fin söndag! kram

    SvaraRadera
  12. Paloma: Tack detsamma! Kram

    SvaraRadera