tisdag, augusti 30, 2011

Kurtan hade rätt.....

Skön soffa?
Fint och härligt soffhäng i det fria!
Gott, när man vandrat en timma. 
Få sitta och vila en stund.
Borde finnas fler......


Nu ska jag inte skoja mer... den första bilden är gammal... ...ett par veckor sen.
Denna bilden är från igår eftermiddag, så den kallar jag färsk.
Sånt här väder hade vi igår. Regntunga skyar blandade med sol. Stundtals vräkte regnet ner.
Och, vi är på Österlen. 
Just nu sitter vi i husvagnen i Simrishamn. Och det blåser värre än i Lidköping!
Vi har sett Knäbäckshusen och skådat bort till Stenshuvud.
Förra inläggets bild visade Brösarps backar, och där hade jag aldrig varit förr´ns nu.
Men i Kivik och Simrishamn har jag varit för 20 år sen och i Brantevik åt vi en god middag - då. 
Idag tror jag att vi beslutar att vi ska dra åt något annat håll. Eller inte.
Jag är besviken på den svenska sommaren ...
Sketans väder! 
Kanske är en åldersåkomma. När jag var barn brydde jag mig inte så mycket... och nu kom solen en stund!


"Uppskjut till i morgon vad du igår beslöt göra idag."
Lennart Levi

11 kommentarer:

  1. Vid Kiviks kyrka tror jag Fritiof Nilsson Piraten är begravd hans gravsten är ju berömd! Glimmingehus är värt ett besök tycker jag! Svaneholm där det "moderna" jordbruket uppfanns av en Skotte! Visst är jag duktig som känner igen Skåne på ett par bilder! Här regnar som fan! Kom hit och fika vettja!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Denna sommar i norr har varit ganska så fin. Knappt något regn... Nu i augusti däremot har det nog regnat i princip varenda dag. Mina blommor på balkongen har drunknat i regnvattnet som har kommit ned nu. Kram

    SvaraRadera
  3. Nej men är ni på Österlen!?!? Då är ni inte långt från mig ju. Men tyvärr är det verkligen inget sommarväder i Skåne och har inte varit det på hela sommaren. Själv ska jag till Österlen nästa vecka. Kram!

    SvaraRadera
  4. Bara det inte är en släng av Irene som kommit till er..... Håll i hatten! Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Hejhej..Det är höst nu vännen :)..Ja ni får se mycket vackert när ni rullar runt..Och visst är det mer kännbart med vädret när man är ute och far..Kör försiktigt..Bless

    SvaraRadera
  6. Den soffan hade jag gärna haft i min trädgård! vacker...♥
    Åååå va härligt! är ni på Österlen... ute på tur med Kabbelina, mys mys ;)
    Jag tycker vi har haft en super super super fin sommar!!! har verkligen inget at klaga på vare sej på sol eller värme! men de var här de, kanske sämre med den varan där du var :(
    Kramen!♥ /Lena

    SvaraRadera
  7. I Skåne vill det gärna blåsa. Bra att ni kan vara ute och se nya platser. Konstigt, men jag tycker att det har varit en fin sommar, vädermässigt. Men, nu är det höst, eller sensommar och jag hoppas att vädret inte blir allt för dåligt på er resa.
    Kram till er två.

    SvaraRadera
  8. Kurt "Fido", Simona, Piedra, Kaisa, Bless, Lena och Optimist:
    Tack för alla era goa kommentarer och känslorna är väl blandade för detta med vädret, förstår jag.
    Själv är jag så besviken, denna resa har vi längtat så mycket efter, denna enda frivecka som sommaren har gett oss, den kunde väl ha gett oss lite mera solsken i stället för allt detta blåsande och regnskvättande.
    Jaja, huvet upp och bena ner.... hej hopp!

    SvaraRadera
  9. Tänkte på dig bara så på Kvällskvisten

    SvaraRadera
  10. Jag omsluter er båda med ett inre SOLSKEN som tröst ♥

    SvaraRadera
  11. Nette: Tack, jag kände i sömnen där hur det värmde!

    Kaisa: Tack, det inre solskenet gav mig en sömn som bomull skön! Jag vet att han goingen där bredvid som gott också!

    SvaraRadera