lördag, augusti 13, 2011

Gissa bilden?

God Morgon!


¤¤¤Jag känner för ett GissningsInlägg!
Var är dessa bilder tagna, - stad och land?
De är från augusti månad för åtta år sedan, jag har rotat i Minnenas Arkiv nu igen.
Det är så spännande med Gammalt, det blir ju som Nytt, eller hur?
Även Jag där på bilden, haha!


Det är en ganska god bit upp, som vi har stegat.
Fin Kyrkoutsikt utan Svindel...
Det är ju toppen att bevara sina bilder på en CD. Än så länge....
....vi pratade om det, häromdagen. Att vi knappt har några gamla Brev bevarade, så som det kunde bli förr.
Jag har t.ex. gamla brev från min Morfar och min Morbror, adresserade till min Mamma.


¤¤¤Igår fredag, begav vi oss ut på en Biltur. 
Inte en Campingtur, som vi egentligen hade pratat om, när vi nu hade tre hela dagar till förfogande, där vi också "krävde" fint väder, för att det skulle vara något värt.
Nej, sagt och gjort, vi bara drog iväg!
¤¤¤Det blev några mil, närmare bestämt 28 inalles, men vi hann med 5 upplevelser. Den ena var i ett hus byggt år 1470. Inte vilket hus som helst!
¤¤¤Jag har fotograferat hej vilt, men inte fått dom ur kameran än, så det kommer i sinom tid.
Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge.........
¤¤¤Igår hade vi FredagsMys. Förr hade man LördagsGodis. Eller?

8 kommentarer:

  1. Härligt att bara dra iväg! Ta hand om er nu, fina pusselbitar :-)

    SvaraRadera
  2. Ni är så duktiga som kommer ut på alla era utflykter. Jag tar mig nästan aldrig någonstans, och Vännen har lika lite initiativförmåga som jag. Men idag sticker vi ut med husvagnen, och så får vädret vara hur det vill. Gissningsbilden får mig att tänka på Skåne, men jag vet inte vilken stad. Kram!

    SvaraRadera
  3. Marlene: Tack! Jo, det är skönt att ta en biltur på "vinst och förlust" och det blir alltid Nya Intryck!

    Piedra: Men vad roligt att ni ska ut med er husvagn NU! Passa på och njut av den höga klara luften! Kram!

    SvaraRadera
  4. Det var svårt. Tror inte jag har varit där, det är en utsikt där upp ifrån som jag i så fall borde ha kommit ihåg. Eftersom du skriver stad och land så är det väl inte Sverige. Men jag gissar Örebro.
    Hoppas att ni får en finfin lördag.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Optimist: Får klargöra, då. Det är inte Sverige.
    Det var nog en svår fråga. Det är Danmark! Gissa staden, då!
    Denna dagen blir nog fin, Internet krånglar bara.... ggrrrr.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag tar en ny gissning , då gissar jag på Ribe i Danmark. Det är roligt att titta igenom gamla bilder och minnas resor och händelser, förstår jag.
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Inte Sverige? dåsket det sig med Viby somjag tänkte säga! Har intevarit så mycket i Danmark.. tror det var över 20 år sedan! och det var i köpenhamn!
    Jag har sparat ALLA mINA BREV! sedan jag var liten! nu mer får man ju mer mail..Hoppas ni får en härlig lördag! Kul med dina fina bilder! KRAM

    SvaraRadera
  8. Optimist: Det är jättekul att minnas tillbaka!
    Och du har rätt, det var skickligt! Det är Ribe, en mycket vacker stad på Jyllands västkust. Kram!

    Paloma: Oj, då måste du ha massvis av brev! Mailen sparar man inte på samma sätt....
    Fina bilder är roligt, tycker jag. Kram!

    SvaraRadera