fredag, augusti 19, 2011

Dysterkvist

Lite försenade regnbilder, men va gör väl d?
Hela himlen öppnade sig på vid gavel och bara fullkomligt vräkte ner regn i onsdags kväll.
Sen kom Åskar och knackade på till råga på allt.
Så d blev ett skådespel, som jag måste föreviga.
D va så grått så jag skriver nu oxå me grått... flott.

Nu e de emellerti Fredag och Fredaxmys, som dom säger...
Jag vet en Stålman som blir jagad av Järnsköterskan nu på môrakvisten.
Jepp, jag har frångått min vana att bara skriva ett.
Ett inlägg.
Men det ska regna hela dagen idag oxå, så... utsikten blir nog likadan som på bilderna - igen.
Tänk er detta, om inte dom stora Lindarna hade varit så lövberikade, så hade vi haft Sjöutsikt - Vänern.
Det har vi på Vintern, haha!
Jag gillar Lindar, jag. Namnet klingar så välbekant...
Har sovit gott och torrt...
...tidig i säng, tidig uppe igen...
Läste en frågeställning i vår lokalblaska, och då frågar jag oxå:
"Vad är det som är bäst med din hemkommun?"

VÄL MÖTT - ÄVEN OM DET ÄR BLÖTT!

19 kommentarer:

  1. Blött är ordet:)
    Tänkte just att först var det knappt nån sommar och sen blev det genast höst. Men, innan vi vet ordet av är det maj igen;)
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  2. Anette: Jo, vi tänkte också att augusti måtte väl bli finare. Men, så nu tänker vi att september måtte väl bli fin, haha....... men du, vintern är låååååång! Kram!

    SvaraRadera
  3. Vaknade av att det regnade men nu har det slutat. Fast den grå himlen skvallrar om vad som är att vänta...

    Önskar en trevlig fredag!

    SvaraRadera
  4. Znogge: Vi får trösta oss med att Fredagar är något speciellt, även om man är evigledig avtalspensionär! Kram!

    SvaraRadera
  5. Här var det sommarväder igår, men idag är det så grått igen så det med all säkerhet blir regn under dagen. Och jag som måste uträtta en massa ärenden. Ja, ibland är det bara grått, grått, både inne och ute. Vad som är bäst med min hemkommun? Hm, jag måste fundera om det finns någonting som är bra överhuvudtaget... Kram!

    SvaraRadera
  6. Piedra: Samma väder här... fint igår, regn i förrgår, grått och väntande regn idag.
    Hemkommunen, ja! Det tål att tänka på, och kanske sätter igång lite positiva tankar? Vem vet. Kram!

    SvaraRadera
  7. Här försöker solen tränga fram... Vi får se om den lyckas ☻ Fredagskram på dig greddisen! ♥

    SvaraRadera
  8. Kaisa: Här struntar vi i vädret och gör lite Yoga! Kram!

    SvaraRadera
  9. Aspen bad mig löpa.löpa, linden gav mig vila....:)
    Det är mycket som är bra med Karlstad. Närheten till allt skall jag nog säga. Stad, älv, sjö, natur, glesbygd. Och så kan du cykla bra överallt. Bless.

    SvaraRadera
  10. Bless: Lät fint med linden, där. Klart att aspen fladdrar och darrar...
    Jag kan nog säga detsamma om Lidköping som du med Karlstad, vi har ju älva och Vänern vi å...
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det bästa med hemkomunen min är:
    Att det är centralt! Men ändå som en liten småstad!
    Det småregnade här i går kväll, men just nu har vi uppehåll. Men de varnade för regn till em! kram och trevlig fredag!

    SvaraRadera
  12. Paloma: Ja, du bor ju centralt och ändå grönt, vad jag förstår.
    Här regnar för fulla galopp, var nyligen till ICA och handlade fikabröd, pisseblöt vart jag! Kram!

    SvaraRadera
  13. Talande bilder! Vad som är bäst med vår kommun vet jag ärligt talat inte, frågade frun nyss, hon visste inte hon heller. Får nog återkomma med svar. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  14. Inte vara dyster, kära syster, efter regn kommer sol. Hit har det inte kommit ännu, men det ska regna och det går bra om det inte åskar.
    Det bästa med denna kommun är att det är Sveriges minsta kommun så det är nära till allt. Plus att det finns så mycket med fina naturområden och sjöar i närheten. Kram.

    SvaraRadera
  15. Tony: Tack för kommentaren och vi önskar er en bra helg också!

    Optimist: Nej, då - inte vara dyster, i stället vara yster... I morgon blir det sol! Vi har haft gäster på lite fika, det var kul. Och ni är nöjda med er kommun, det förstår jag. Kram!

    SvaraRadera
  16. Ja vad kan det vara som jag gillar bäst med den här staden :D Vänern hi hi
    Här har det regnat..men det gör inte så mycket. Så fint det har varit de sista vintrarna så är den utsikten inte fy skam.
    Ha en bra kväll
    Kram

    SvaraRadera
  17. Bling: Håller med dig, närheten till vatten är fint! Kram!

    SvaraRadera
  18. Kommer bara in och önskar er en godnatt!Medrökningen gick det bra till 2! Sedan sket det sig! Nya tag i morgon! KRAM Paloma

    SvaraRadera
  19. Paloma: Men, då.... godnattkram får du och nya tag i morgon, självklart! ;)

    SvaraRadera