tisdag, augusti 23, 2011

Cykel Utsikter

Utsikt till något nytt?
Eller väderutsikter?
Denna bilden togs för några dagar sedan, faktiskt. Utsikt ifrån Bolums Lider.
Men igår gjorde vi en lång cykeltur, inte så långt bort ifrån stan, men den tog sina modiga två timmar.
Det märks att skolorna har börjat, många ungdomar på stan, flitigt användande sina mobiler, cyklister som åker lite hej hopp hur som helst.
Cykelvettet är inte helt korrekt.
Det är en riktigt fin cykelstad här annars, påminner lite om Köpenhamn, i miniatyr.
Vi har en gammal cykelkarta sen vi flyttade hit till stan, den får vi vara rädda om, den finns inte att uppbringa i nytryck!
Jag frågade på Turistbyrån, men dom hade inga, bara ett litet futtigt blad.
Jag cyklade faktiskt själv ner på stan i ett litet ärende innan, så här ser jag ut då, höhö....


Det var en fråga i vår Lokala Tidning:
"Följer du trafikreglerna när du cyklar?"

16 kommentarer:

  1. Tittar in och hälsar.
    Idag är det upprop i skolorna här i Skellefteå...
    Å regnet det vräker ned!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Simona: Så olika väder, här skiner solen!
    Glad att se dina rader här, kram!

    SvaraRadera
  3. Kollar in ordnar ett kramkalas

    SvaraRadera
  4. Nette: Tack för det, det uppskattas! Kram!

    SvaraRadera
  5. Så skönt med cyckeltur! Jag är själv en flitig cyckelentuiast! Hur har ni det annars? kramar i från oss!

    SvaraRadera
  6. Morn morn! Jag cyklar inte här i stan längre, men min motioncykel den tar jag mig en tur på och där finns inga regler. Men när jag cyklade så följde jag reglerna (minsann):-)Kram på dig denna dag!

    SvaraRadera
  7. Jag har inte cyklat sedan äldste sonen var liten, men OM jag cyklade så skulle jag absolut förlja trafikreglerna, för min egen och andras säkerhet. Kram!

    SvaraRadera
  8. Paloma: Ja, det är toppen att cykla, jag älskar det, på min röda tantcykel Karin Monark! Tack för att du bryr dig! Kram!

    Kaisa: Morn da! Vi har ingen motionscykel så det blir att beträda den riktiga med vindrufs i håret, haha! Kram!

    Piedra: Ja, det är säkrast att följa trafikreglerna, man är så oskyddad på cykeln... Kram!

    SvaraRadera
  9. I karlstad är det bara super att cykla. Söt bakdel frun har hehe..Kram Bless

    SvaraRadera
  10. Så skönt att cykla. Det gjorde vi mycket förr, men tyvärr så säger både min andra halvas och mina knän stopp för det nu =(

    Trafikregler för cyklande, det är väl si och så med det, så som med bilisterna och dom gående =)

    Hoppas ni har en fin och bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hoppas du har hjälm i alla fall och aktar huvudknoppen!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Bless: Jag tror att det är lika bra i Karlstad som i Lidköping att cykla, och bakdelarna på sadlarna är väl domsamma, eller? Haha... Kram!

    Marit: Det är toppenskönt att cykla, inte så ansträngande för ryggen som vandring. Knän? Ja, jag vet inte. Idag fick vi en toppendag, tack! Kram!

    Znogge: Vi aktar oss alltid, tack och kram!

    SvaraRadera
  13. Tyv så har jag inte cycklat så mycket på sista tiden. Min dotter har fått låna cyckeln denna sommar.Sussa gott. kramelikram från Eva

    SvaraRadera
  14. Eva: Olika. Jag/vi älskar att cykla. Också ett sätt att komma ifrån dom dagliga inrutningarna. Tack, vi sussar snart! Kram!

    SvaraRadera
  15. Greddisen: Om jag börjar hänga upp tallrikar på väggen så blir det garanterat "tantvarning" på mig..... He he... Nattkram ♥

    SvaraRadera
  16. Kaisa: Ja, jag håller med dig *ler*........haha! Kram

    SvaraRadera