söndag, juni 19, 2011

Давным-давно ... (Det var en gång...)

Det var en gång
fyra personer som hette
Många, Någon,
Någonannan och Ingen.


Det fanns ett viktigt jobb
som skulle göras
och Många tyckte att Någon
skulle ta tag i det

Någonannan skulle också kunna ha gjort det
men Ingen gjorde det.
Någon blev förbannad
för det var ju faktiskt
Mångas jobb.

Många tyckte nu
att Någonannan skulle ju
kunna ha gjort något åt det,
men Ingen
förstod att Många faktiskt
borde ha gjort det.


Det slutade med att
Många skyllde på Någonannan
när i själva verket
Ingen kunde skylla
på Någon.
Igår hade vi kärt besök hela dagen, så jag hade full sysselsättning!  Fine Diego-plutten med Matte och Husse var här. 
Idag blir det lite bestyr, kommer kärt besök igen om en stund... så vi tar datorfritt så det yr.....
Tack för titten.... tryck på mina Rosa Knappar, ...so long! Vi skrivs!


Det ordnar sig alltid...... fast inte alltid på det viset man ville...
Carpe Diem



20 kommentarer:

  1. Den är BRA! Finns ett litet land långt uppe i norr där detta har blivit mer och mer sant! Hoppas ni får en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Kurt "Fido"!
    Vem bor där, tro? I det lilla lilla landet....
    Dagen - den regniga - blir säkert bra!

    SvaraRadera
  3. Han är så fin Diego. Fin söndag med besök önskar jag dig! ♥

    SvaraRadera
  4. Kaisa!
    Tack! Det ska bli bra, nu bråttom bråttom... ♥

    SvaraRadera
  5. Den har jag hört förr. Det är nog JAG som bor där i det lilla landet långt uppe i norr där denna historia förekommer ☺

    Önskar dig en Glad och trevlig Söndag!

    SvaraRadera
  6. Simona!
    Jo, den är gammal. Jag hade den redan på den tiden jag jobbade, det känns som århundraden sen... fast bara 4 år sen!
    Tack, kram!

    SvaraRadera
  7. Då önskar jag dig en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Tänkvärt! Mysigt med besök av dotter m. familj. Förstår att du har lite att dona med. Hoppas att det blir en trevlig söndag för er. Kram.

    SvaraRadera
  9. Optimist!
    Tack, det är en trevlig söndag idag! Kram!

    SvaraRadera
  10. Det va längesen jag läste den,, kul.
    Jag har den sparade någonstans..
    Ha en fin söndag. kramkram

    SvaraRadera
  11. Anneli!
    Jojomen, den är gammal!
    Vi har en regnig söndag, men det kan vara skönt det också... Kram

    SvaraRadera
  12. Är jag blind eller? har inte sett att läsa någonstans vad en Burkslav var!?
    Den nålen var ju som klippt & skuren för "vår fina" Optimist! fast egentligen behövde alla mäniskor en sådan nål! ;)
    Härligt med gårdagens besök & hoppas ni får lika härligt idag! :)))
    Må så gott! /Lena

    SvaraRadera
  13. Lena!
    HÄR: http://gerd-geddfish.blogspot.com/2011/06/lasses-grotta-i-berget.html
    Tack tack tackelitack!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Rolig text
    Hoppas dagen varit bra..ha en fortsatt fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  15. Även om jag gillar att sitta och häcka vid datorn, så är det skönt med datorfritt också. Svar från förra inlägget: Ja, jag är släkt med Gustav Dalén; han var lillebror till min pappas morfar. Kram!

    SvaraRadera
  16. Jätte fin text! Hoppas du har det trevligt. Här har det regnat hela dagen. Men vi hittade en dator på rea;-) kram eva

    SvaraRadera
  17. Bling!
    Tack, dagen har varit bra. Lite trötta bara, inte så konstigt... Kram!

    SvaraRadera
  18. Piedra!
    Oh, wow, vad häftigt! Stolthet!
    Jo, visst är det skönt med datorfritt ibland, göra något annat! Kram

    SvaraRadera
  19. Eva!
    Se där! Vad bra, med ny readator (inte reaplan...), så bra, då!
    Här har det regnat hela dagen förutom nu i kväll, då kom solen så glatt! Kram!

    SvaraRadera