lördag, maj 28, 2011

Vindkraftverket


Foton © GeddFish


Detta - för tillfället stillastående - vindkraftverk var vi och tittade på idag då det var invigning av detsamma. Vi hade möjlighet att gå in i det och här har jag tagit ett kort inifrån och ut. Människorna står och tittar uppåt, därför att snart ska 6 stycken fallskärmshoppare göra sina hopp däruppifrån, det blir 100 meters fall.


Räddningstjänst var på plats och hade en liten "övning", nog mest för att visa barnen.
Det bjöds på grillkorv med bröd och dricka, det var bar å häv å ät.....
Men hua mig, vad det blåste!


Jag videofilmade lite hopp, och det kan jag kanske bjuda på i morgon....


Ha en fortsatt trevlig Lördag!

4 kommentarer:

  1. Ja, jag vill gärna se ett hopp! Har alltid önskat att jag skulle våga göra den typen av grej själv, men jag är för feg. Har för mycket Nasse i mig. Kram!

    SvaraRadera
  2. Piedra!
    Jo, jag ska nog försöka lägga ut ett hopp, eller fler!
    Önska kan man alltid!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar INTE dessa fula vindkraftverk. Blir på lite halvdåligt humör när jag ser dem tycker de förstör så mycket vackert ute i naturen..Men de är väl 'ekologist' bra.. Synd bara att de brummar så in i norden när det är igång. Trevlig fortsättning på helgen. Kramkram ♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Bara jag (du)!
    Ja, kan hålla med dig, dom är väl inte så vackra... men ger mycket kraft i områden med stor blåst. Som häromkring...
    Tack, kramkram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera